Niederländische Kryptogramme

Hij kan niet altijd gespannen staan met neerslag (9 letters)

Verena

Ik denk dat het de regenboog is. Bij de Canal-Parade in Amsterdam vaart dit jaar voor het eerst een boot met ongedocumenteerde personen mee die queer zijn. Maar er vaart onder andere ook een boot van de VVD(assielbeleid) mee, dat kan spanningen veroorzaken.

1 „Gefällt mir“

Klinkt als een zoemende vrucht uit de grond (7 letters)

1 „Gefällt mir“
Verena

In Nederland worden steeds meer aardbeien geteeld, maar de meeste komen uit de kassen. Dus is het een aardbei.. Klinkt zoals bij

1 „Gefällt mir“

Prima, met een groet uit het hooggebergte van Austria !

Groetjes terug naar het hooggebergte :wave:

Baan van 60 minuten op een schotel (11 letters )

Verena

Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. Een vrouw werkte al 8 jaar aan een borduurwerk en liet het begin juli in de trein liggen.

1 „Gefällt mir“

Je geld zetten op neuzen (6 letters)

Misschien is dat het gokwet? Maar ik kon er nog geen actuele achtergrond vinden.

Sorry maar de achtergrond ligt dit keer niet in NL :smiling_face_with_tear: wel heel ver weg, en wereldnieuws !

1 „Gefällt mir“

De nieuwe voor dit weekend:

Muziekgroep die niet geroepen kan worden (3 letters) met de achtergrond !

1 „Gefällt mir“

Dat is de Band zonder naam. BZN Na 18 jaar rust heeft die nu een dankliedje voor de fans uitgebracht.

Helaas kon ik de oplossing niet verborgen opschrijven, deze functie is er niet meer.

1 „Gefällt mir“

Hij of zij weet wie het is (4 letters) de achtergrond is niet uit Nederland

Het antwoord was KENT !

1 „Gefällt mir“

Deze keer was het té moeilijk. Ik had geen idee.

de Utrechtse klok is niet slim (3 letters)

Verena

Volgens mij is de klok van de Dom van Utrecht. Na de restauratie van de klok loop die soms voor en dat ist wel dom.

1 „Gefällt mir“

Zeehond die deze week nogal slim was (3 letters)