De nieuwe voor dit weekend.
Ze zijn noord, zuid of tegen (5 letters)
De nieuwe voor dit weekend.
Ze zijn noord, zuid of tegen (5 letters)
Ik denkt aan Polen.
Achtergrond is het protest van de Poolse president tegen de Nederlandse politie na het voetbalspel AZ Alkmaar - Legia Warschau. Twee Poolse voetballers werden gearresteerd. Verwijt: mishandeling van AZ personeel.
Goedemorgen cryptogrammers hier de nieuwe:
Fruit met kijkers (9 letters)
Ik denk dat de oplossing oogappels is.
Een dramaserie, die afgelopen donderdag de Gouden Televisier Ring heeft gewonnen.
Grenst deze walkie talkie aan Spanje (9 letters) graag met achtergrond.
Mijn poging: portofoon
De politie in NL is meer dan 2200 portofoons kwijt. Dat komt misschien door slordigheid. Vermoed wordt, dat de portofoons in de handen van criminelen zijn geraakt.
Praatjes waar je niet droog door blijft (8 letters)
Mijn poging: Deze oktober kan de natste oktober ooit worden als het tot dinsdag nog verder gaat regenen. De kans is groot, want het weekeinde zou regionaal kletsnat worden.
Sprekende post (9 letters) graag met de actuele achtergrond.
Mijn idee is stemkaart.
Achtergrond: Tweede Kamerverkiezingen op 22 november
Bedankt voor de crypto.
Ik dacht aan een stembrief of ook zoals Andrea aan een stemkaart. Maar op internet lees je eigenlijk van een stembiljet. Maar dat heeft 10 letters en past niet bij post
Het woord stembiljet klopt in zoverre wel, echter is het stembiljet maar een gedeelte van de stemkaart die gisteren allemaal verstuurd werden.
Maakt deze groep muziek na 21 december (10 letters)
Helaas geen oplossing gezien dit keer. Het was dus: WINTERBAND.
Deze Karel had geen blauw bloed ! (5 letters)
Mijn poging: De voormalige tv- en radiopresentator Karel van de ‘Graaf‘ is aan de ziekte van Alzheimer overleden.
Deze kleverige vloeistof is op het ogenblik zeer voornaam. (3 letters)
Ik denk, het is Gom van Strienwerd
Op voordracht van de PVV door de Tweede Kamer is hij nu aangesteld als verkenner in de verkenningsfase van de formatie voor een coalitie na de Tweede Kamerverkiezingen van november 2023
Goedemorgen puzzelaars,
Grijp dit bedrukte omhulsel. (9 letters)
Misschien is het pakpapier?
Pakken - grijpen
Pakpapier - omhulsel
(Maar eigenlijk is het niet bedrukt)
Volgende week is pakjesavond.
Verkouden vogel van honderd gulden (4 letters)