Neues Mitglied: Ashim

Hoi,

Ik ben Ashim en 34 jaar oud. Ik woon in Muenster, maar schrijf mijn PhD in bereik windenergie aan de TU Delft. Ik ben dol op nieuwe talen te leren, en nu ga ik inburgeren in Nederland. Daarom wil ik vaker mijn Nederlands oefenen. Ik heb niet heel veel mensen rondom met wie ik Nederlands kunnen spreken of oefenen, daarom ben ik hier.

Als ik Nederlands spreek of schrijf, denk ik eerst op Duits. Dus, ik vind deze website lijkt mijn situatie beter en ik vind de website ontzettend leuk. Dankuwel voor deze platform en ik wens alle lid van deze forum een gelukkig nieuw jaar.

11 „Gefällt mir“

Welkom hier, Ashim. Veel plezier op het forum.

Groetjes uit Düsseldorf,

Saylana

Hallo Ashim,

auch von mir ein herzliches Willkommen im Forum. Leuk dat je Nederlands leert en dat je je wilt inburgeren in Nederland.

Groetjes uit Friesland

Kitty

Nog eens welkom, Ashim, en veel plezier!

Hoezo will je inburgeren in NL? Of bedoel ja naar NL verhuizen? Je bent ingeschreven aan de TU Delft, woon je daar nu ook?

Groetjes
Gabi

2 „Gefällt mir“

Ha die Ashim, leuk dat je ons gevonden hebt. Spreken kan niet echt op dit forum, maar je hebt er wel veel mogelijkheden om je kennis van het Nederlands uit te breiden.

Net als Gabi (@Toetje) zat ik me af te vragen of je van plant bent om blijvend in Nederland te gaan wonen. Dan moet je inderdaad inburgeren.

1 „Gefällt mir“

Hoi Ashim,

Van harte welkom op het forum. Veel plezier en succes.

Groetjes,
Bettina

ja, ik ben van de plan in Nederland te blijven. Ik wilde daar een langdeurige verblijfstitel aanvragen en daarom moet ik ervoor alle staatsexamens doen. Als ik 5 jaren in Nederland heb gewoont, mag ik ook de langdeurige verblijfstitel aanvragen.

2 „Gefällt mir“

Ashim, je wilt een verblijfsvergunning aanvragen, je bent dus niet Duits of burger van de EU? (ik hoop de vraag is niet te indiscreet, en je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven.)

Tipp: langdurig

2 „Gefällt mir“

…én je hebt daarnaast wel de mogelijkheid om hier op ons forum iemand te ontmoeten met wie je bijvoorbeeld zou kunnen skypen. Kijk maar eens bij ´Sprachpartner gesucht´:

1 „Gefällt mir“

Hoi Ashim,

welkom op het forum. Geniet van het brede scale aan leermogelijheiden. Woon je (nog) in Muenster of in Münster in Westfalen? In Münster is er het “Haus der Niederlande”, Alter Steinweg 6/7, een soort universiteitsfaculteit.

Groetjes
Freyja

2 „Gefällt mir“

verblijfsvergunning

Hoi Ashim,

Welkom op het forum. Welke talen spreek je allemaal? Als je tijd hebt kunnen we wel een keertje afspreken :coffee: :beers:
Ik woon in Delft.:grin:
Groet Peter

1 „Gefällt mir“

@Toetje ja, een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd en ik ben niet een burger van de EU. Ik kom uit India.

@Kitty bedankt. dat is een goede Idee. Ik probeer deze mogelijkheid ook. Mooi, dat ik dit forum heb gevonden.

@Goedin2018: Ja ik woon in Münster (ik heb een engelse toetsenbord, daarom ue). ik weet over Haus der Niederlande. Ik ga soms in de bibliotheek en sommige events voor de publiek.

@Peter1 ik spreek Engels, Duits, een beetje Nederlands, en nog 4 Indianse talen uit het westen van India. Leuk, ik kom bijna iedere maand naar Delft om mijn Professor te ontmoeten. Ik schrijf jij volgende keer als ik in Delft ben. :coffee: en :beers: bevallen mij ook goed.

9 „Gefällt mir“