Neuer Zug: Die Wespe

Hoihoi,

Dit weekend werd in Nederland een nieuwe trein (voor de komende 30 jaar) gepresenteerd. Hier zie je een informatieve video:

En wat vind je ervan? Weet je misschien nog een andere bijnaam dan „de wesp“?

6 „Gefällt mir“

De Chinees oftewel het gele gevaar?

Vanwege de huidskleur? Maar wat denk je van de zonnestraal?

2 „Gefällt mir“

Een wesp is gedeeltelijk geel. Ik weet dat een wesp een nuttig dier is, maar toch is hij niet mijn vriend. Gele gevaar : Het is een oud gezegde.
het is een verouderde waarschuwing die ook vandaag nog actualiteit krijgt door Corona en andere gebeirtenissen
Om eens terug te komen op de trein: in de natuur is geel een waarschuwkleur: pas op ik ben giftig!

Dit zie ik als een discriminerende opmerking, daar wil ik niet verder op ingaan.

1 „Gefällt mir“

Ja, dat zou kunnen. Al zou je dat van alle NS-treinen kunnen zeggen, toch? Of valt je aan dit type trein iets specifieks op wat je aan een zonnestraal doet denken?

1 „Gefällt mir“

Nee, het is de gele kleur, maar ik hou ook van wespen en bijen. Ik ben helaas heel lang niet meer met de trein in Nederland geweest. Het was jaren geleden erg ingewikkeld omdat het Nederlandse en het Duitse spoorwegnet niet op elkaar waren afgestemd.

Ik wilde toen rechtstreeks van Essen naar Amsterdam, maar dat was onmogelijk: ik moest in Duisburg overstappen en moest daar wachten. Onbegrijpelijk! Ik weet niet hoe het vandaag is…

En wat denken jullie van „Speedy“? :wink:

1 „Gefällt mir“

@erika wat me daar te binnen schiet is:"Speedy Gonzales, de snelste muis van Mexico

1 „Gefällt mir“

Ja, dat klopt ook. :slightly_smiling_face:

Misschien de vlotte wesp?

NL:
Hoi, :slight_smile:
Ik vind, dat de trein er heel leuk uitziet. Ik hou al sinds ik klein was van Nederlandse treinen, omdat ik de combinatie geel/blauw heel leuk vind. De nieuwe trein, gebouwd door Alstom (Frankrijk) kan 200 km/uur en zal ook tussen Amsterdam en Rotterdam rijden, via de hogesnelheidslijn. Daardoor zullen de treinen minder tijd nodig hebben, doordat de treinen, die momenteel nog rijden maximal 160 km/u kunnen rijden.

Volgens mij is dat heel goed voor het milieu en de intercity-treinen in Nederland zijn sowieso heel oud.

Ik heb gehoord, dat er een mogelijkheid zou zijn, dat in de toekomst de trein ook naar Duitsland zou kunnen rijden. Voordat dat kan (vroegst 2025 van Eindhoven naar Düsseldorf (waarschijnlijk later)), moet de electronica van de trein nog aangepast worden, omdat de elektrische treinen in Duitsland andere stroom gebruiken. De treinen zijn ervoor voorbereid.

Wat ik niet zo leuk vind, is dat de nieuwe treinen geen dubbeldekers zijn. Volgens mij is er te weinig capaciteit in de treinen. Als we willen, dat in de toekomst meer mensen de trein nemen, moeten we meer capaciteit mogelijk maken. In Duitsland hebben we momenteel „Das 9-Euro-Ticket“ en de treinen zijn veel te vol. Zelfs de dubbeldekers.
Samenvattend wel een echt leuke trein. Ik heb al zin om ermee te rijden.

Für die Deutschlernenden: :slight_smile:
Hallo, :slight_smile:
ich finde, dass der Zug sehr schön aussieht. Ich mag niederländische Züge, schon seit ich klein war, weil ich die Farbkombination gelb/blau sehr schön finde. Der neue Zug, der von Alstom (Frankreich) gebaut wird, kann 200 km/h schnell fahren und wird auch zwischen Amsterdam und Rotterdam über die Hochgeschwindigkeitsstrecke fahren. Dadurch werden die Züge weniger Zeit benötigen, da die Züge, die momenten fahren, maximal 160 km/h schnell fahren können.

Meiner Meinung nach is es gut für die Umwelt und die alten Intercity-Züge in den Niederlanden sind sowieso sehr alt.

Ich habe gehört, dass die Möglichkeit besteht, dass in der Zukunft die Züge auch nach Deutschland fahren könnten. Bevor das möglich ist (frühestens 2025 von Eindhoven nach Düsseldorf (wahrscheinlich später)), muss die Zugelektronik noch angepasst werden, da die elektrischen Züge in Deutschland ein anderes Stromsystem benutzen. Die Züge sind bereits dafür vorbereitet worden.

Was ich nicht so gut finde, ist dass die Züge keine doppelstöckigen sind. Meiner Meinung nach gibt es eine zu geringe Kapazität im Zug. Wenn wir möchten, dass in der Zukunft mehr Menschen den Zug benutzen, müssen wir eine höhere Kapazität schaffen. In Deutschland haben wir momentan „Das 9-Euro-Ticket“ und die Züge sind viel zu voll, selbst die Doppeldecker. Zusammenfassend aber wohl ein echt schöner Zug. Ich habe schon Lust, mit zu fahren.

Viele Grüße/veel groetjes

Tim

3 „Gefällt mir“

[quote=„ralf, post:1, topic:5579, full:true“]

„Playmobil“ zou de juiste bijnaam zijn.