Nederlandse boeken!

Ik ben stets op zoek naar Krimis en Thrillers op Nederlands (graag 2de hand). Helaas is het moeilijk 2de hand boeken in Duitsland te krijgen. Waar gaan jullie boeken kopen, als jullie niet toevallig in Nederland zijn?

1 „Gefällt mir“

Bol.com verstuurt ook naar Duitsland.

Groetjes

2 „Gefällt mir“

Je kunt eens op eBay kijken, misschien vind je daar iets leuks? Anders zijn eBooks nog een optie als je een eReader hebt, digitale boeken zijn vaak wat goedkoper. (Ik heb heel lang geweigerd om zo’n ding aan te schaffen, maar intussen vind ik het toch ontzettend handig! Kan ik lekker zonder licht in bed lezen wanneer mij vriend al wil slapen. Helaas heb ik daar laatste maanden geen tijd voor gehad…)

Ik ga morgen in het dorp waar mijn oma woont bij de Second Hand winkel langs, daar vind ik altijd wel wat. Ben je op zoek naar een speciaal boek? Misschien kom ik het toevallig ergens tegen. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Hoi Isabelle,

ja, op eBay kijk ik soms ook.
Ik weiger nog stets een eReader te kopen omdat boeken uit papier zo een leuke ouderwetse vinding zijn :slight_smile:

Wil je echt eens voor mij gaan kijken? Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar deel 2-4 van de noordzeemoorden van Isa Maron.

Hartelijk bedankt. Fijn avond nog.
Groetjes
Nadine

1 „Gefällt mir“

Is Isa Maron een Nederlandse schrijfster?

Jap, ze is Nederlandse! Ik zal eens gaan kijken of ik iets vind! :slight_smile:

En je hebt gelijk, boeken blijven boeken! Maar soms is zo’n eReader wel handig, 's avonds in bed of op vakantie…

1 „Gefällt mir“

Hoi Nadine, zelfs amazon.de biedt af en toe tweedehands boeken in het Nederlands aan.

[details=Summary]Een kleine tip nog:

[quote=„tearsofsilent, post:1, topic:682“]
Detectives en thrillers in het Nederlands
[/quote][/details]

Wat leuk! Ik heb meteen een boekje van haar bij Amazon besteld. Kennen jullie nog andere Nederlandse schrijvers van detectiveromans en thrillers?

1 „Gefällt mir“

Bedankt Isabelle. Ik ben benieuwd!

Als we in Nederland zijn houd ik van de vlooienmarkten. De sfeer is heel anders dan in Duitsland.

We hebben een keer per jaar een grote boeken- een vinyl-vlooienmarkt in de buurt.
Soms is er ook een Nederlandse verkoopster. Dat is handig.

Dat klopt. Soms is zo een eReader echt handig. Als mijn boekenkast gevuld zou zijn moet ik een alternative hebben. Er is momenteel geen ruimte meer voor en nieuw kast :frowning:
Nog een groot voordeel van een eReader: Er zit normaal gesproken geen stof op :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Kijk maar een hier. Misschien is er en tip erbij.

[details=Zwei Sprachtipps][quote=„tearsofsilent, post:9, topic:682“]
Als mijn boekenkast vol is moet ik een alternatief hebben.
[/quote]

Als mijn boekenkast gevuld zou zijn bedeutet:wenn mein Bücherregal gefüllt wäre.

und

Misschien zit er een tip bij.

[/details]

Oh ja, bedankt Alex! :+1:

1 „Gefällt mir“

@Saylana : Suzanne Vermeer,
Simone van der Vlugt,
Esther Verhoef

(trouwens ik weet waar je Heineken kunt kopen ;))

Ik bestel altijd bij bol.com. Soms zin er ook nederlantaalige boeken bij amazon of ebay verkrijbar.

Oh, hartelijk bedankt, Rike. Zal ik meteen noteren. En waar krijg ik het blikje Heineken? :beer:

1 „Gefällt mir“

Is al gekocht :wink: bij de Edeka in Huckingen
Jij hoeft alleen ( dank je Alex) nog maar de koeltas mee te bringen
:grinning:

[details=Taaltip][quote=„Rike, post:16, topic:682“]
Jij moet maar nog de koeltas meebringen → Jij hoeft alleen nog maar de koeltas mee te brengen.
[/quote]

Alleen en maar zijn lastig te leren, dat snap ik heel goed. Misschien helpt dit buurtaal-artikel een beetje?

Veel plezier alvast :beers:[/details]

1 „Gefällt mir“

Hartstikke bedankt @alex.
Ik heb geleerd dat je “hoeven” alleen maar met een verkenning ( Verneinung dus… je hoeft niet) gebruikt.
Maar inderdaad,…Je hoeft alleen nog klinkt ook in mijn oren veel beter :slight_smile:

De kringloopwinkel was vandaag dicht, @tearsofsilent, ik heb dus helaas geen boeken voor je kunnen scoren. Maar je hebt online al wat besteld, lees ik. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Dat met die ontkenning klopt, Rike, maar hoeven gebruik je daarnaast ook in combinatie met woorden als (alleen) maar, weinig, nauwelijks en pas. Kijk maar:

Voor zijn examen hoefde hij nauwelijks te leren.
Ik hoef maar een klein stukje taart.
Je hoeft pas te komen als ik je roep.

Die Website von Onze Taal hat einen schönen Artikel dazu, der das Ganze noch etwas ausführlicher erklärt:

1 „Gefällt mir“