Nederlands leren met muziek en song teksten lezen met Musixmatch

Ik vind dat muziek luisteren is ook een goed methode voor Nederlands leren.

Ik luister muziek alleen op mijn iPhone. Daarvoor heb ik Musixmatch ontdekt. Dat is een nuttige app. De app laat zien de tekst op het song. Dikwijls je kun ook zien de vertaling van de tekst in het Duits.

Probeer het op! En gelukkig nieuw jaar!

3 „Gefällt mir“

Een goed idee, Daniel. Bedankt voor de tip.

Naar muziek luisteren is inderdaad een goede manier om gevoel te krijgen voor een taal. Handig dat de app meteen ook de songtekst laat zien bij het liedje in kwestie.

Ik ben benieuwd of iemand van de andere forumleden Musixmatch al heeft uitgeprobeerd.

Jij ook een heel gelukkig en gezond nieuwjaar :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hoi,

ik hoor veel muziek en ik op mijn accordeon speel op. Dat maakt me veel vreugde.
Ik hoor veel nederlandse muziek. Ik hoop dat ik door kan beter met te tijd begrijpen.
Ik hoor onder anderen Henk Damen, Jan Smit, Kees Versluys en Frans Duits.:heart_eyes:

Een fijne dag
Petra

1 „Gefällt mir“

Fijn dat je veel naar muziek luistert, Petra. En leuk dat je die muziek dan ook op je accordeon speelt. Ik kan me voorstellen dat je daar veel plezier van hebt.

Als je veel naar Nederlandse muziek luistert ga je de teksten met de tijd inderdaad steeds beter begrijpen.

Ik wens je nog heel veel luisterplezier!

Dank Alex,
ik moet veel oefenen. Vooral luisteren. Dat is een probleempje. Ik hoop dat het beter zal zijn.:+1:

Veel oefenen is altijd goed, Petra. Dan wordt het vanzelf beter. Succes!