Nationale feestdagen - Nationale Feiertage

Vandaag vieren we Koningsdag. :tada::confetti_ball:.

Zijn er meer verschillende feestdagen? Kent Duitsland 2de Pinksterdag?

Voor iedereen een fijne dag, morgen weekend!

6 „Gefällt mir“

Oranje boven! :tada:

En ja, wij kennen de 2de Pinksterdag. Volgens mij is de bevrijdingsdag, die iedere jaar plaatsvindt maar alleen alle 5 jaren (!) vrij is, iets heel bijzonders.

4 „Gefällt mir“

In Duitsland hebben we ook feestdagen, die niet in elk deelstaat worden geviert. Bijvoorbeeld de Reformationstag, Allerheiligen, Fronleichnam, Heilige Drei Könige …

Is er in Nederland ook een verschil van feestdagen tussen de provincies?

Maar volgende week, op 1 mei, heeft heel Duitsland vrij. Daar hebben we de dag van de arbeid.

1 „Gefällt mir“

Ja, dat dacht ik altijd, maar dat is niet het geval. Er is geen verschil tussen de provincies.

1 „Gefällt mir“

@VerenaE

1 „Gefällt mir“

Ich habe heute auch frei obwohl ich ja in Deutschland wohne, dafür muss ich dann aber Dienstag arbeiten, man kann nicht alles haben…

Generell hat Deutschland aber mehr freie Tage als NL.

:tada::balloon::confetti_ball::sparkler::kiss::ribbon::sparkles::tada:

3 „Gefällt mir“

Hier wird frei und arbeiten klein geschrieben. :wink:

Arbeitest Du für den niederländischen Markt? Oder in den Niederlanden?

2 „Gefällt mir“

In den Niederlanden, wir kaufen dort Waren direkt vom Hersteller, und wenn die frei haben dann ist halt auch für mich nichts zu tun. :slight_smile:

Sprachtipp für Toetje

Je bedoelt: om de vijf jaar vrij is

Een beetje off topic, maar: de nacht voor de 1 mai wordt in Duitsland ook de „Walpurgisnacht“ genoemd :japanese_goblin::japanese_goblin::japanese_goblin: Dat is een heel oude mythologische en mystische traditie en werd ook van Goethe in het „Faust“-drama beschreven:

3 „Gefällt mir“

Außer Walpurgis wird auch noch Beltane der Nacht zum 1. Mai gefeiert, natürlich in Irland, aber auch in Deutschland, meistens durch die Wicca-Kulte, z.B. an den Externsteinen…

3 „Gefällt mir“