Moppenverzameling – Witzesammlung

In Rusland zijn de maatregelen tegen corona NU wel weer versterkt hoor:

Je mag er niet meer met meer dan drie Russen in een auto.
Anders krijg je vierrussen!

10 „Gefällt mir“

Een man komt bij het benzinestation. Hij zegt tegen de tankbediende: „4 liter graag“. De tankbediende ziet 3 penguins achterin in de auto zitten en vraagt aan de man: “Waarom heeft u penguins achterin”? Waarop de man antwoorde: “Ik zag ze langs de weg staan en ik dacht ik neem ze mee”. „Waarom brengt u ze niet naar Artis, de dierentuin in Amsterdam?“ zegt de tankbediende. „Oké zal ik doen, zegt de man.“

Na een week komt de man weer tanken. En de tankbediende ziet de penguins nog steeds achterin zitten. En hij vraagt aan de man: „Meneer, waarom heeft u ze niet naar Artis gebracht ?“- „Ze vonden het echt leuk in Artis. Volgende keer gaan we naar de Efteling.“

6 „Gefällt mir“

Het verhaal van Pasen: terwijl president Trump op reis is door Jeruzalem, krijgt hij een hartaanval en sterft. De begrafenisondernemer vertelt de Amerikaanse diplomaten die hem vergezellen: 'Je kunt hem voor 50.000 naar huis laten sturen, of je kunt hem hier in het Heilige Land begraven voor slechts 100. De Amerikaanse diplomaten gaan om een hoekje staan om het een paar minuten te bespreken. Na een paar minuten keren ze terug naar de begrafenisondernemer en vertellen hem dat ze willen dat Donald Trump naar huis wordt gestuurd. De begrafenisondernemer is in de war en vraagt: 'Waarom zou je 50.000 willen uitgeven om hem naar huis te sturen als het hier geweldig zou zijn begraven te worden en je zou slechts 100 uitgeven? De Amerikaanse diplomaten antwoorden: ‚Een man stierf lang geleden, werd hier begraven en drie dagen later stond hij op uit de dood. We kunnen het risico gewoon niet nemen.‘

Fijne paasdagen…van Claudi :hatched_chick:

13 „Gefällt mir“

Een ei vraagt aan een ander ei: “Hé! Hoe gaat het trouwens met je vader?”. Antwoordt het andere ei: “Goed, hij is nu advocaat!”

12 „Gefällt mir“

:rofl: :rofl: :rofl:

1 „Gefällt mir“

Wat zegt een zebra tegen een giraf?

:zebra: „Jij moet wat minder je nek uitsteken!“ 1)

En wat antwoordt de giraf?

:giraffe: „En jij moet wat meer op je strepen staan!“ 2)

  1. nek uitsteken Nederlands spreekwoordenboek
  2. Vertaling: op je strepen staan - #4 von Andrea1
5 „Gefällt mir“

De giraf zei tegen de zebra toen het lekker warm was; „Wanneer trek jij die pyjama nou eens uit“ ?

6 „Gefällt mir“

Hier einmal einen durchaus nachdenkenswerten Witz. Ich las ihn in der Onlineausgabe der Hamburger Morgenpost.

»Ein Auto an der Ampel. Das Fenster auf der Beifahrerseite ist geöffnet, auf dem Sitz ein Papagei. Ruft ein Motorradfahrer zum Fenster rein: ›Hey, cool, kann das komische Vieh auch sprechen?‹ Der Papagei: ›Woher soll ich das wissen?!‹«

6 „Gefällt mir“

Wieso nachdenkenswert, bist du etwa gefahren ? :yum: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

2 „Gefällt mir“

Hätte ich den Wagen gefahren, so hätte der Papagei dem Motorradfahrer etwas völlig anderes zugerufen: »Hallo, du Volltrottel! Nicht nur ich, das ›Vieh‹, kann sprechen, sondern auch der Fahrer meines Wagens. Wir kommunizieren ständig von Mensch zu Mensch.«

Der von mir zitierte Witz ist durchaus nachdenkenswert; sagt er doch einiges über das Verhältnis des Menschen zum Tier aus: einer Kreatur, die genau so wie wir auf dem »Schöpfungsplan« steht, für deren Wohlergehen wir Verantwortung zu tragen haben.

»Die Grausamkeit gegen Tiere ist eines der kennzeichendsten Laster eines niederen und unedlen Volkes.« (Alexander von Humboldt [1769-1859])

1 „Gefällt mir“

Graag alleen moppen hier.

4 „Gefällt mir“

Een man loopt binnen in een apotheek en vraagt iets tegen de hik. De apotheker buigt over de toonbank en geeft de man een klap in het gezicht.
„Waar was dat voor nodig?“ vraagt de klant stomverbaasd.
„Awel, u heeft nu toch de hik niet meer?“ vraagt de apotheker.
" Ja dat klopt", zegt de man, „maar mijn vrouw die in de auto zit wel nog altijd…“

9 „Gefällt mir“

@Gerd, dat behoort tot het verleden,
we werken nu achter dik plexiglas, dat doet dus alleen maar de apotheker pijn :rofl: :wink:

5 „Gefällt mir“

Hopelijk straks kan hij zijn vrouw ook genezen. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Steekwoord Apotheek, schiet me nog ééntje te binnen.

"Hoe heeft u uw man leren kennen "?
„Na ja, ik was apothekeres en hij wilde eens condooms bij mij kopen“.
„Ik vroeg: Welke maat“? Hij: XXXXXL.
„Ik bemerkte pas na de bruiloft, dat hij stotterde“!!

8 „Gefällt mir“

Iedere keer na scheren voel me tien jaar jonger, zei de man vrolijk.
Echt? Dan moet je je iets vaker scheren, antwoordde de vrouw.

3 „Gefällt mir“

Mijn buurman (51) verveelt zich thuis en wil toch wel eens weten waarom er in een kilozak rijst bij Rewe 2921 korrels zitten en die bij de Norma 3047.
Hetzelfde geldt ook voor hagelslag van beide supermarkten, in één pak 1331 korrels, in het andere pak maar 1287. Toch wel raar, hij is nu bezig met een kilo zout.

9 „Gefällt mir“

:joy::joy:
Succes met de poedersuiker :joy:

9 „Gefällt mir“

Een mogelijk eerst contact met de realiteit na de lockdown.

3 „Gefällt mir“

Een Belg bezocht een kerkhof in Nederland. Hij bleef voor een zerk (een grafsteen) staan waarop de volgende tekst stond:

JAN JANSEN
EEN ZACHTAARDIGE MAN
EEN GOEDE VADER
EN EEN LIEVE OPA

De Belg schudde zijn hoofd en zuchtte: „Amai, die zeunige (zuinige) Nederlanders toch. Vier mannen in één graaf (graf natuurlijk, niet de graaf Dracula:blush:)…“

Bedankt, @Haagsehans :slightly_smiling_face:

6 „Gefällt mir“