Moin moin aus dem Ammerland

Hallo, ich bin der Cornelis, geboren in der Region Utrecht /NL. Ik spreek dus ook Nederlands, mijn moedertaal.
Ich bin schon seit 33 Jahre im Norden unterwegs und wohne seit 25 Jahre im schönen Ammerland. Deutsch ist meine 2. Heimatsprache.

Betste Grüße

4 „Gefällt mir“

Hoi Cornelis,

Leuk dat je je even voorstelt. Hartelijk welkom hier en veel interessante ontmoetingen gewenst.

Groeten uit Aken,

Ralf (opgegroeid vlakbij Den Bosch)

Ha, wat leuk dat je dus in de praktijk tweetalig bent, Cornelis. Ik kom oorspronkelijk uit Hilversum, maar woon inmiddels al 24 jaar in Hannover. Jij zit dus nog een stukje langer in Duitsland.

Hoe ben je op ons forum terechtgekomen?

Hoi Cornelis,

je woont in het mooie Ammerland.
Ik ben er opgegroeid :grinning:

Nu woon ik al 30 jaar in Osnabrück.
Maar ik ben nog af en toe bij mijn zussen vlakbij Oldenburg op bezoek.

Lieve groet,
Lisa

1 „Gefällt mir“

Moin Lisa.

Ja ik woon direkt achter Oldenburg, dicht bij het Zwischenahner Meer. Die Perle im schönen Ammerland.

In Osnabrück weet ik ook heel goed de weg.
Kom er vaker ivm werk.
Groeten Cornelis

Moin Alex.

Ik ben geboren in Soest, dus net bij jouw om de hoek. Ik woon nu in de regio Oldenburg, ca 180 km van Hannover.

Ik ben in 1988 in de kaasexport begonnen en woon sinds 1996 in het mooie Ammerland. Men noemt het Parklandschaft. Als je van planten en bloemen houdt, moet je zeker een keer Park der Gärten hier eens komen bezoeken.

Groeten Cornelis

1 „Gefällt mir“

Een Nederlander die in de kaashandel zit :cheese: – mooier kan het bijna niet :wink:

In Oldenburg ben ik een of twee keer geweest. Een mooie stad, ik vond het er qua atmosfeer heel aangenaam. En het is natuurlijk wat dichter bij de grens met Nederland :slight_smile:

Het Park der Gärten klinkt interessant. Lijkt me leuk om daar een keer met de camera heen te gaan. Ik ben dol op alles wat groeit en bloeit.

Moin Alex.

In de kaashandel zat.

https://www.park-der-gaerten.de/

Kijk maar eens op de Website.
Het seizoen is geopend, het park is open.
Het is een erfenis van de Landesgartenschau in 2002. Het is zeker de moeite waard.
Als ik klaar ben met verhuizen Eind Juni, is de koffie klaar.

Oldenburg is echt een prachtige Kleinstadt, ik woon heel graag in deze regio.

Ik heb nog een mooi project in de pipeline.

Groeten
Cornelis

1 „Gefällt mir“

Dat :coffee: houd ik zeker in mijn achterhoofd :wink:

Je bent van harte welkom

1 „Gefällt mir“

Moin AlexEen kijkje achter de schermen.

Groeten
Cornelis

1 „Gefällt mir“