Moin, ich heiße Yvonne und lebe mit Familie in der Nähe von Kiel

Wir haben abwechselnd in Limburg, in der Schweiz und NRW gewohnt und leben hier schon seit 14 Jahren in diesem Dorf aber mit guter Anbindung nach Kiel.

Ich habe beide Nationalitäten, wie auch meine Kinder und ich suche hier die Möglichkeit mal wieder niederländisch zu schreiben da ich noch sehr wenige Kontakte zu Verwandtschaft in den den Niederlanden habe und auch dort nur Dialekt gesprochen wird.

Meine Tochter plant Ihren Master in HR in Groningen zu absolvieren und ich beschäftige mich momentan mit Wohnungssuche, Studienförderung, Einreichung von Unterlagen etc.

6 „Gefällt mir“

Welkom Yvonne,
En veel plezier hier op het Forum en met ons.
Groetjes
Gabi

2 „Gefällt mir“

Moin!

herzlich Willkommen im Forum!

Ik wens je heel veel plezier en leerzame momenten :smiley:

Groetjes uit Friesland,

Kitty

2 „Gefällt mir“

Moin Moin,

leuk om iemand uit Kiel op het forum te hebben. Veel noordelijker gaat haast niet. Het lijkt me daar een mooie omgeving, maar mis je de bergen van Zwitserland niet?
Veel plezier hier op het forum,
groeten uit Delft,
Peter

1 „Gefällt mir“

Moin Yvonne, ook van mij hartelijk welkom.

Nederlands schrijven kun je hier op het forum in ieder geval naar hartelust :wink: En je kunt ook vragen stellen natuurlijk – of misschien als native speaker Nederlands vragen van Duitse forumleden beantwoorden.

Veel plezier in ieder geval!

Off-topic für Alex

Die tussen-n weet wat, hi

Off-topic Antwort für Ludo

Ludo, ik ben meer van Het Witte Boekje. Voor mij dus hartelust zonder tussen-n.

Off-topic für Alex

Dus een bewuste keuze om de tussen-n weg te laten. Lijkt ook logisch. Het GB geeft na: van ganser harte, hartelijk, harteloos, zomaar ineens: hartenlust? hartenpijn? hartenwens? De tussen-n-regel is gebaseerd op het idee van een meervoud. Bij “hartenlust” enz. gaat het toch niet om een meervoud? Nou we wachten maar op een volgende herziening.:unamused:

1 „Gefällt mir“

Hoi Yvonne,

Van harte welkom op het forum en hartstikke leuk dat je je even voorstelt.

Groeten uit Aken,

Ralf