Medientipp: Meine 92-jährige Mitbewohnerin

(Einige Inhalte wegen Copyright von @ralf entfernt)

Link:

Fazit:
Sehr sehenswert - wir Deutschen können noch sehr sehr viel von unseren niederländischen Nachbarn lernen!

7 „Gefällt mir“

Dit vind ik absoluut geweldig! Ik had er al van gehoord, maar me er nog nooit echt mee bezig gehouden. Ik zou daar wel willen wonen! Leuk initatief, hoor.

EDIT: Ich finde das sogar so toll, dass ich den Link gleich in Facebook geteilt habe. Ich bin gespannt, ob sich deutsche Studenten vorstellen können, im Seniorenheim zu leben!

5 „Gefällt mir“

Ja, dat vind ik ook leuk! Er zijn heel wat mensen die sowieso graag als vrijwilligers willen werken… dus hier heb je het allebei: kunnen wonen en werk als vrijwilliger. Toch mooi. Ik denk dat je daar echt wat ervaringen kunt opdoen en sociale vaarigheden kunt aanleren. En de bejaarden zijn zeer blij, als ze contact kunnen maken met de jongeren. Dus het is echt een win-win-situatie :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Zoiets bestaat ook in Duitsland: http://www.sueddeutsche.de/karriere/wohnungsnot-bei-studenten-ich-zieh-ins-altenheim-1.1152867
http://www.spiegel.de/lebenundlernen/uni/wohnungsnot-in-uni-staedten-in-kiel-wohnen-studenten-im-altenheim-a-914510.html
Er zijn zeker nog meer voorbeelden.

En het Duitse Rode Kruis helpt in enkele steden oude mensen om studenten te vinden die bij hen gaan wonen. De studenten hoeven dan niet zo veel te betalen als voor een gewone kamer en helpen een beetje mee: inkopen, maaien, nieuwe lampjes indraaien…

1 „Gefällt mir“