Mag ik me even voorstellen? Ik ben Saylana!

Hoi allemaal,

Leuk jullie te leren kennen. Ik was sommige jaren bezig op het Duits-Nederlands-Forum dat nu helaas niet meer bestaat en ben nu erg blij dat Alex hier een forum ter beschikking stelt.

Ik ben Duitse en woon in Düsseldorf. Werken doe ik in Keulen. En ik ben oud genoeg om al aan het pensioen te denken. Nou ja, enkele jaren moet ik toch nog werken. :unamused:

En nu ga ik eens kijken wie hier nog op het forum bezig is en wat die allemaal schrijven.

Tot schrijfs en fijne avond nog,
Saylana :wave:

5 „Gefällt mir“

Leuk dat je er bent, Saylana! Je zult hier in ieder geval een paar oude bekenden tegenkomen: @Haagsehans, @GoodbyeRoutine, @Rike en @Schlumpi79 zijn er ook.

En verder een heleboel andere leuke mensen. Hartelijk welkom!

Hoi Martina,
Fijn dat je de overstap hebt gemaakt, en ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad.
Veel plezier hier op dit leuke forum en wie weet of er nog meer om de hoek komen kijken.

groetjes van

Hans.

1 „Gefällt mir“

Ha, was je op vakantie, Saylana? In Nederland?

Hoi Hans,

Leuk je hier te zien. :slight_smile: Ja, mijn vakantie was heel erg leuk. Er zijn prachtige wandelpaden op Menorca. Nu moet ik mijn foto’s sorteren. Ik hoop dat ik hier af en toe een leuk plaatje kan posten.

Groetjes,
Saylana

Dat klinkt goed, Saylana. Plaatjes kun je in principe met de muis naar het editor-venster slepen. Dan worden ze automatisch ingebed. Ik geloof wel dat er een maximale grootte geldt. Dat zou ik nog eens moeten opzoeken in de instellingen van het forum.

Ja, dat mit die maximale grootte klopt. Ik had al problemen om een plaatje voor mijn profiel te vinden, mijn eigen foto’s zijn te groot. En ik heb momenteel geen programma om de foto’s te verkleinen. Of misschien heb ik eentje en weet het niet. :smile: Ik ben soms een beetje onhandig met mijn computer. :cry:

1 „Gefällt mir“

Ich habe geschaut und die maximale Größe für hochgeladene Bilder liegt bei 300 kB. Ich würde diesen Wert ehrlich gesagt ungern hochsetzen, denn dann erreichen wir schnell unser Speicherplatzlimit auf dem Server.

Arbeitest du mit Windows oder mit dem Mac? Speichere, wenn du kannst, deine Bilder im JPG-Format und mit einer Auflösung von 72 oder 96 dpi. Das dürfte schon einiges bringen.

2 „Gefällt mir“

Mit dem Dienst https://tinypng.com kannst du online Bilder verkleinern. Dann brauchst du kein eigenes Bildbearbeitungsprogramm. Ich habe damit schon gute Ergebnisse erzielt.

1 „Gefällt mir“

Hoi Martina,
Wat leuk je weer te zien.:slight_smile:
Ik vond het jammer dat we onze e-mailadressen niet hadden uitgewisseld voordat het forum van Susa dichtging (of beter: gesloten werd?).
Ik ben benieuwd op je mooie foto’s!!
Groetjes uit de andere hoek van Düsseldorf
Rike

(Zal het deze zomer misschien lukken met het terrasje pikken?? :wink:)

Hoi Rike,

Terrasje pikken is een heel erg leuk idee. Misschien in juli, dan heb ik weer tijd. Nu is het een beetje moeilijk omdat ik net uit vakantie terug gekomen ben en de volgende vakantie algauw komt. Maar ik verheug me al om met een blik bier met je op de parkbank te gaan zitten en Nederlands te praten. Misschien vind ik een blikje Heineken. :joy:

Tot dan,
Saylana

Haha je bent het niet vergeten Saylana :wink:
Jij met de Heineken of Grolsch en ik met het rosétje op de parkbank,
zodat niemand ons Prins Claus accent kan horen :grinning:

Juli is prima, daar ben ik nog niet op vakantie.

Groetjes
Rike

1 „Gefällt mir“

…en voor elk foutje een slokje bier of rosé. :joy:

1 „Gefällt mir“

Hoi Saylana, van harte welkom op het buurtaal-forum. Het voormalige Duits-Nederlands-forum ken ik inhoudelijk niet. Zijn er dingen van dat forum die je graag ook hier terug wilt zien? Bepaalde gespreksonderwerpen of rubrieken? Voel je hoe dan ook vrij om zelf een bepaald thema te beginnen, mocht je dat willen. Als je vragen hebt, laat het gerust weten.
Groetjes uit Aken,
Ralf

1 „Gefällt mir“

Oké, ik laat het je weten als ik weer van vakantie terug ben. :beer::champagne:

1 „Gefällt mir“