Luisteren naar sprookjes en verhalen (NL)

Op deze website kan je naar 80 sprookjes en verhalen, die in het Nederlands zijn ingesproken, luisteren (waaronder die van Grimm en H.C. Anders). De fragmenten duren tussen 2:30 tot 39 minuuten; gemiddeld zo’n 12-15 minuuten. Ik vind het heel leuk om naar al bekende of juist nog niet bekende sprookjes te luisteren en denk dat het een goede oefening is wat betrefft het luisteren naar de taal.

http://voorlezen.denjobi.com/

8 „Gefällt mir“

Wat leuk! Goed gevonden, Jessi :slight_smile:

@Petra, das könnte auch etwas für dich sein.

2 „Gefällt mir“

Och, wat schattig! Leuk, vanavond eens proberen.

Op YouTube kwam ik laatst de Duitse variant hiervan tegen: de MarmeladenOma, een Duitse mevrouw van (waarschijnlijk) achterin de tachtig met een YouTube-kanaal, dat ze samen met haar kleinzoon runt. Op dat kanaal vind je video’s waarin ze voorleest, maar ze vertelt ook wel eens over haar jeugd. Volgens mij streamt ze zelfs iedere week, maar daar heb ik nog niks van gezien. Ik gebruik dat soort filmpjes altijd om heerlijk bij in slaap te vallen (:smile:), maar ze zijn vast ook super om een beetje Duits te oefenen.

3 „Gefällt mir“

Danke, Jessi für diese Seite. Dort kann ich das Hören und Verstehen üben. Das will leider immer noch nicht so klappen wie ich mir das wünsche. Aber wenn man die Märchen kennt, wird es hoffentlich mit der Zeit. :sweat:

2 „Gefällt mir“

Superrrrrrrr, nu kan ik eindelijk de gezichten van mijn kleinkinderen observeren tijdens het “voorlezen”. Ik zie graag de reacties van de kinderen en als ik zelf voorlees gaat dat soms verloren.

2 „Gefällt mir“

Ik heb ook al naar enkele sprookjes geluisterd en vind het heel leuk! :slight_smile::older_woman:
Veel plezier daarmee!

@Maartje : Ohja, ik heb gisteren daarnaar gekeken, ik bedoel de MarmeladenOma. Wat is dat toch een mooie idee en zij heeft heel veel plezier daaraan… echt geweldig!

2 „Gefällt mir“

Precies, @GoodbyeRoutine! Ik word er zo blij van, omdat je ziet hoeveel plezier ze er zelf in heeft. :slight_smile: De commentaren onder haar video’s zijn ook bijna allemaal ontzettend positief, dat is tegenwoordig best bijzonder.

2 „Gefällt mir“

Die site vind ik ook leuk: Unknown Domain

2 „Gefällt mir“

Ook een goeie tip, Saylana :slight_smile: