Link setzen und Urheberrecht (link plaatsen en het auteursrecht)

Hoi,

Soms wil je dingen op het forum zetten, omdat je jezelf goed of grappig vindt. Dat is ook leuk als je andere forumleden laat deelnemen.

Maar het Duitse auteursrecht is uiterst streng.

Een goed alternatief is om een link te plaatsen.
Hallo,

Manchmal möchte man Dinge ins Forum stellen, da man sie selbst gut oder lustig findet. Das ist auch schön, wenn man andere Forumsmitglieder daran teilnehmen lässt.

Aber das deutsche Urheberrecht ist sehr streng.

Eine gute Alternative ist es, einen Link zu setzen. : leichter_schmutzen:

PS: Ik wil ook niet overkomen alsof ik altijd alles goed heb gedaan op dit punt en met mijn vinger naar anderen zou wijzen. Dat heb ik niet.

Maar het is belangrijk voor mij dat Alexandra en Ralf daar geen problemen krijgen en ze kunnen niet altijd alles als een admin zien.

PPS: Ich möchte nicht so rüberkommen, als hätte ich in diesem Punkt immer alles richtig gemacht (Das habe ich nicht). Doch es ist mir ein Anliegen, dass Alexandra und Ralf da keinen Ärger bekommen. Deshalb wollte ich es für alle (also auch für mich selber :wink: ) nochmal ansprechen.

Groetjes,
Andrea

7 „Gefällt mir“

Hallo,

ich hoffe, ihr hattet alle schöne Feiertage.

Danke auch für die netten Weihnachtswünsche im Forum. Es wäre schön, wenn einige Leute zu den tollen Bildern noch die Quelle angeben würden. Ihr wisst schon: Deutsches Urheberrecht und wir wollen ja alle nicht , dass Alex und Ralf Ärger bekommen.

Vielen Dank. :slight_smile:

PS: Es verstößt auch übrigens gegen das Urheberrecht, Ansichtskarten abzufotografieren. Das ist leider so, auch wenn die noch so toll aussehen.

Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie fijne feestdagen hebben gehad.

Bedankt ook voor de leuke kerstwensen op het forum.

Het zou leuk zijn als sommige leden de bron van de geweldige foto’s zouden geven vanwege het Duitse auteursrecht want anders kunnen @Alex en @Ralf ermee problemen krijgen. Ik denk dat dat niemand wil.

Heel erg bedankt. :slight_smile:

PS: Het is trouwens ook niet toegestaan om ansichtkaarten te fotograferen ook als ze nog zo mooi eruit zien.

5 „Gefällt mir“

Beste allemaal,

Vanwege het feit dat afbeeldingen alleen met uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar geplaatst mogen worden, zal ik enkele afbeeldingen (bijvoorbeeld zoals in de kerstthread) moeten verwijderen. Ook een bronvermelding alleen is niet voldoende.

Ik baseer me o.a. op deze informatie.

Zouden jullie er op willen blijven letten dat er geen foto’s/afbeeldingen van anderen geplaatst worden en mochten jullie ze toch op het forum tegenkomen dit aan mij doorgeven? Hartelijk dank!

Een fijne dag, groeten

4 „Gefällt mir“