Kris zegt hoi en hallo uit het noorden van Duitsland (Kiel)

Hallo lieve taalliefhebbers :wink:
Hoe mooi dat er meer mensen zijn, die een interesse aan het spreken van Duits en Nederlands hebben. Mijn naam is Kris en ik ben biologe in Kiel, een stad in het noorden van Duitsland. Ik ben 32 jaar oud en probeer al vor een lange tijd tandempartner of zoiets te vinden, om regelmatig Nederlands te kunnen praten. Maar het is erg moeilijk hier. Dus ben ik blij dat ik teminst op (?) het forum mijn Nederlands kan oefenen. Ik heb Nederlands in het Goethe Institut in Amsterdam geleerd en ik wil graag mijn talenkennis verbeteren.
Ik ben blij jullie te leren kennen.
Tot zo

Kris

8 „Gefällt mir“

Hallo Kris, van harte welkom hier. Leuk dat je meedoet! Je Nederlands is al goed zeg. Wat heb je in Amsterdam gedaan? Alleen die cursus bij het Goethe Institut of ook nog andere dingen (waardoor je de taal ook in alledaagse situaties kon gebruiken en oefenen)?

Ik wens je veel plezier hier,
Alex

2 „Gefällt mir“

Hallo Kris,
Leuk dat je op het forum wil meedoen. Je zult merken, als je actief meedoet leer je heel snel bij.
Grappig dat je het Goethe-Institut in A’dam kent. Daar kom ik nu regelmatig :grin:.
Groeten uit Delft,
Peter

2 „Gefällt mir“

Hoi Kris,

welkom hier bij ons! Wat voor een soort werk doe je? Ik ben heel benieuwd! En wat is jouw intentie om Nederlands te leren? Tandempartners te vinden is idd moeilijk, en je bent zo verre weg van de Nederlandse grens, dus Deens zou waarschijnlijk in Kiel beter te doen zijn :wink:

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hallo Kris,

Hier is Jan uit Hamburg, Altona. Ik kom uit Amsterdam en woon momenteel in Hamburg. Mijn Duits heeft nog veel nodig om vlekkeloos te zijn. Ik kom zeer regelmatig aan de Oostzee in Travemunde waar mijn vrouw en ik een volkstuin hebben. Momenteel ben ik niet in Duitsland maar 20 mei pas weer. Laat maar horen of je verder wilt oefenen. Uiteraard wil ik graag een win, win en mijn Duits verbeteren.
Tot horens, Jan

1 „Gefällt mir“

Hoi Alex en dank je wel :slight_smile:
Ik ben begonnen Nederlands te leren, omdat ik een Nederlandse vriend had. Daarom heb ik oorspronkelijk de cursus in A’dam gevolgd. Nadat wij niet meer samen waren, wou ik nog graag de taal verder oefenen. Nu dat ik ze al een beetje kan praten… Dus heb ik een cursus Nederlands in de volksuniversiteit gefolgd. Ik probeer als ik tijd heb, Nederlandse boeken of tijdschriften te lezen. Maar het praten mis ik erg. Er is niets wat de taal zo veel verbetert.

Groeten en bedankt voor het welkom.
Kris

2 „Gefällt mir“

Hoi Jan uit Hamburg :wink:
man, dat zou écht geweldig zijn! Ja, da kunnen wij graag verder denken en met elkaar oefenen. De distantie tussen Kiel en Lübeck is gelukkig ook niet te ver.

Wat leuk! Schrijf me graar als je weer terug bent.
Kris