Interessante duitstalige links over Nederlandse onderwerpen

https://www.spektrum.de/news/wildnis-ist-kein-streichelzoo/1583246

Ich weiß nicht, ob sich jemand für deutschsprachige Links über niederländische Themen interessiert.
Schreibt mir, ob euch das interessiert.

3 „Gefällt mir“

Ja zeker!

Hallo Dirk,

sehr interessant und traurig. Der Artikel hat sicher recht. Natur planen in einem umzäunten Gebiet ist schwierig. Dennoch hat dieses Projekt unsere Achtung verdient, denke ich. Man muss nur leider als Mensch an einigen Stellschrauben drehen, wenn man ein gesichertes Gebiet sich selbst überlassen will. Denn wir dürfen nicht vergessen, dass das Projekt in den letzten Jahren alle erfreut hat, und es ein guter Ansatz ist, die Natur sich selbst regeln zu lassen.

Der WDR hat eine wunderschöne Doku drüber gedreht “Die Serengeti hinter den Deichen”. Und ich kann es bestätigen, mein Arbeitsweg hat mich im Zug ein halbes Jahr durch des Gebiet geführt und ich habe immer mit der Nase an den Scheiben geklebt…

3 „Gefällt mir“

Hallöchen @Goedin2018 und @Toetje eurer beiden Meinung reicht mir schon um den Thread in loser Folge weiter zu führen !

D.: Dieser Artikel zeigt in gut lesbarer Form, wie schwierig es ist, konsequenten Naturschutz zu betreiben. Wollen die Menschen in Flevoland den Wolf in ihrer Nähe dulden ? Desto “gefählicher” das Tier, umso geringer ist die Akzeptanz. Dazu kommt noch, dass manche Befürchtung in Bezug auf den Wolf irrational ist.

N.:: Dit artikel toont op goed leesbare wijze hoe moeilijk het is consequente natuurbescherming toe te passen. Willen de mensen in Flevoland de wolf in de buurt dulden ? Hoe “gevaarlijker” het dier is, hoe minder is de acceptatie van het dier. Daarbij is ook de een of andere vrees ten aanzien van de wolf irrationeel.

3 „Gefällt mir“

Ik stem saam met je Dirk: Die vrees vir wolwe is relatief onverstoord omdat dit mense vermy.
Ik hou van wolwe. Elk jaar krijk ik vor kersfeed een wolfskalender.

Ik verbeter hier maar héél voorzichtig. Ik ben tenslotte een Nederlander. die al meer dan vijftig jaar in Duitsland woont.
Ik stem saam met je : ik ben het met jou eens
De volgende zin zou ik graag in het Duits lezen voor ik hem vertaal / den nächsten Satz würde ich gern auf deutsch lesen, bevor ich ihn übersetze.
Ieder jaar krijg ik met Kerstmis een wolfskalender.

Vraag ook maar aan @ralf voor verbeteringen.

In jedem Fall finde ich es sehr lobenswert, dass du dich für den Naturschutz einsetzt. Nicht jeder freut sich über ein Wolfskalender zu Weihnachten !

1 „Gefällt mir“

Jedes Jahr bekomme ich zu Weihnachten einen Wolfskalender.

Diesen Satz meinte Dirk, Freyja. Ich verstehe ihn leider auch nicht. Sorry!

1 „Gefällt mir“

Danke Toetje!

Die Angst vor dem Wolf ist relativ unbegründet/ unverständlich, weil er Menschen meidet.

Besser?:flushed:: De angst voor de wolf is relatief ongefundeerd omdat het mensen vermijdt.

Ah, ik snap 'm.

De angst voor de wolf is (vrij/reatief) ongegrond omdat hij mensen uit de weg gaat.

Zou ik zeggen - maar mischien heeft een Nederlander nog een betere Idee…

2 „Gefällt mir“

Dank je Toetje :rose:

Nu weet ik ook wat je bedoelt, Freya !
Odin zal Hugin en Munin uitsturen om het in de gaten te houden.
Nog een leuke hondefoto van jonge Groenlandse sledehonden ?

De kast stond werkelijk zo scheef. De honden zijn in de zomer dag en nacht buiten. Hoe het in de winter is weet ik niet.

2 „Gefällt mir“

De jonge honden zien er zo schattig uit! Heb je ooit een hondensledetocht gedaan?

Hallo Freya,
nee ik heb aan geen sledetocht met sledehonden deelgenomen. Dat interesseert mij niet erg. Ik bekijk de dieren liever hoe ze in de natuur leven, dus meer uit een wetenschappelijk oogpunt. Ik fotografeer meestal onze natuurlijke omgeving en weinig mensen.

1 „Gefällt mir“

Ik heb nog een artikel over een onderwerp uit Nederland gevonden:

https://www.spektrum.de/news/auch-in-den-niederlanden-verschwinden-insekten/1669214?utm_medium=newsletter&utm_source=sdw-nl&utm_campaign=sdw-nl-daily&utm_content=heute

1 „Gefällt mir“