Ik ben nieuw hier

Hallo allemaal :wave: wat fijn om dit forum gevonden te hebben. Ik ben 40 jaar oud en woon in de buurt van Kassel in Duitsland. Ik ben nu ongeveer 4 maanden Nederlands aan het leren. Daar gebruik ik vooral apps voor, maar ik kijk ook graag Nederlandse tv-series (met ondertiteling) of luister naar Nederlandse radiozenders :notes: Ik vind het echt geweldig dat beginners hier samen met gevorderden kunnen leren en dat de professionals zelfs de tijd nemen om feedback te geven op taalfouten - dat is fantastisch! Ik kijk ernaar uit om leuke mensen met dezelfde interesse te ontmoeten en meer over de Nederlandse taal te leren.

8 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Lexi!

Je tekst is foutloos en dat na slechts vier maanden Nederlands leren, complimenten. Helemaal zelf geschreven? :smiley:

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Dat is echt fijn om te horen. Dank je wel! :relaxed:
Ik heb intensief geoefend, ook omdat ik een paar berichten per dag met een vriendin in Nederland schrijf. Als ik onzeker ben over sommige dingen, vergelijk ik verschillende vertaalopties met behulp van online woordenboeken. Maar ik probeer, voor zover ik kan, steeds vrijer te formuleren en dan mijn tekst op fouten te controleren. Ik denk dat ik veel leer tijdens deze proces…

4 „Gefällt mir“
Taaltip

Ik denk dat ik veel leer tijdens dit proces

1 „Gefällt mir“