Ik ben Nicole

Hallo allemaal,

mijn naam is Nicole en ik heb dit forum vandaag op internet gezien. Sinds anderthalf jaaren leer ik Nederlands. Ik dacht in de corona-tijd is het misschien leuk met iemand in het Nederlands te schrijven of te praten. Ik woon aan de Niederrhein, vlaak bij de nederlandse grens.

Groetjes,

Nicole

11 „Gefällt mir“

Hoi Nicole en welkom hier op het forum :slight_smile:
Niet alleen tijdens corona is het leuk om Nederlands te praten / schrijven. :wink:
Op welke manier leer je deze mooie taal dan?

Ga je vaak naar NL omdat je er dichtbij woont? Of ga je daar bijvoorbeeld op vakantie?

Ga maar rustig rondneuzen. Hier vindt je taalspelletjes, oefenhoekjes en natuurlijk massaal tips en links om de taal onder de knie te krijgen.
En als je vragen heeft is er ook altijd iemand die jou kan helpen.

Groetjes ,
Rike

3 „Gefällt mir“

Hoi Rike bedankt voor je berichtje. Ja ik ga vaak bijvoorbeld naar Arnhem naar de bioscoop en om praten te oefenen. Dat mis ik nu echt.

Ik leer de taal bij de volksuniversiteit. Op dit moment hebben we natuurlijk geen les. Daarom leer ik veel thuis.

Ja ik ga rondneuzen hier kan ik veel ontdekken.
Groetjes,
Nicole

2 „Gefällt mir“

Heel leuk Nicole dat je onze taal wilt leren, hier een paar kleine correcties.

1 „Gefällt mir“

Ha Nicole, hartelijk welkom ook van mij. Wat handig dat je zo dicht bij de Nederlandse grens woont. Zo kun je er (in principe) lekker vaak heen.

Veel plezier hier op het forum. En stel gerust vragen als je die hebt. Zoals @Rike al zei: we helpen je graag.

1 „Gefällt mir“

Bedankt voor de correcties.

Hoi Nicole,

Welkom op het forum.

Groeten uit Delft,
Peter

Hoi Peter, ik ben blij dat ik de forum heb gevonden en dat is echt goed dat hier ook Nederlanders zijn. Leuk je komt uit de stad waar de porcelein komt vandaan, of niet?
Groetjes, Nicole

Zonder Nederlanders zou het hier een chaos zijn, we doen ons best. :wink:

4 „Gefällt mir“

Klopt het Delfts blauw is wereldberoemd. Het wordt nog steeds gemaakt en het is een grote toeristische attractie.

Komt postelein ook uit Delft ? :yum:

1 „Gefällt mir“

Ik ben in zo veel dingen in Nederland geinteresseerd het liefst wou ik een lange rondreis doen om alles te bekijken. In dit jaar wilde ik elke maand een nieuwe stad ontdekken maar helaas kwam corona. Na misschien kan ik het in der zomer doen… Groetjes Nicole

sorry de zomer - duitse autocorrectie😯

1 „Gefällt mir“