Ik ben Carsten

Hoi, ik ben Carsten en ik ben twee jaar Nederlands aan het leren. Mijn A2 cursus in april was
geannuleerd, daroom lere ik nu autodidact.

Ik ben 44, ik woon in Hamburg maar ik werk in Hannover… Ik gebruik de rijtijd in de trein om Nederlands te leren.

Ik kijk uit naar de uitwisseling met Jou!

Groetjes,
Carsten

5 „Gefällt mir“

Goedemiddag Carsten,

Welkom hier op het forum en veel plezier met ons. Waar komt de wens Nederlands te leren vandaan? Ben je vaak in Nederland?

Mag ik meteen wat verbeteren?

Het is “met jullie” (Im Niederländischen werden Anreden nicht groß geschrieben und Du willst ja auch “mit euch” schreiben. Das ist “met jullie”)

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hoi Carsten, slim, om de tijd in de trein te gebruiken om Nederlands te leren. So kommen einige Stunden zusammen :wink:

Moin Carsten,

Welkom op het forum!
Net als Gabi (Toetje) ben ik ook benieuwd wat jouw motivatie is om Nederlands te leren.

Mijn interesse voor Duits komt voor een groot deel door een groep Hamburgse wintersporters, die ik een paar jaar achter elkaar in de après ski heb ontmoet. Het lied Meine Perle ken ik daardoor uit mijn hoofd :wink: Nu gaan onze groepen helaas niet meer in dezelfde periode. Ik ben nog nooit in HH geweest, maar daar zal ooit verandering in komen.

Door actief mee te doen kun je hier snel leren. Over de kultuur en gebruiken, maar ook over de grammatica. Vooral als je regelmatig een paar regeltjes schrijft. Wat ik zelf heel leuk vind is leren met muziek. Eerst proberen te verstaan, dan met de songtekst erbij en daarna proberen mee te zingen.

groeten uit Delft,
Peter

3 „Gefällt mir“