Ich bin neu hier...

Hallo allemaal, ik ben pas sinds kort begonnen met Nederlands leren met Duolingo en ik ken nog maar een beetje! Maar ik lees graag de Buurtal blog en daar vond ik de link naar dit forum. Ik ben blij om hier te zijn!
Dorothee

9 „Gefällt mir“

Dag Dorothee,

Van harte welkom hier op het forum! Wat leuk dat je ons via de blog van Alexandra gevonden hebt.

Je hebt huisdieren, zie ik (aan je profielfoto)? En waarom wil je graag Nederlands leren?

Je Nederlands is trouwens echt al goed geworden, ga zo door!

Hartelijke groeten,

Ralf (admin)

Ik wil graag iets over mezelf vertellen: ik woon in Zuid-Duitsland, in Stuttgart, en ik heb een dikke kat en een tuin. Op internet vind ik vaak artikelen over tuinen in het Nederlands en ik wilde ze altijd begrijpen. Of weten hoe ik sommige woorden moet uitspreken. Daarom heb ik Duolingo geprobeerd. Ik wilde ook weten of je met deze app alleen een taal kunt leren. Ik ben erg van Nederlands gaan houden, maar ik kan zo’n tekst alleen schrijven met behulp van DeepL!!! Ik vind het forum geweldig, ben blij dat ik het gevonden heb.!!

4 „Gefällt mir“

Hoi Dorothee,
I ben ook zoals jou 2 jaar geleden met Duolingo begonen. Ik vond het heel goed voor het begin. Na een paar maanden nam ik een abonnement. Nu kan ik een beetje praten en schrijven zonder een woordenboek te gebruiken.
Vandaag gebruik ik Busuu en Duolingo alleen zonder ‚Super‘ om te oefenen.
Ik wens je veel succes en veel plezier hier op het forum.
Groetjes
Wolle :yarn:

Hoi Wolle,
dat is fijn dat ik welkom ben op het forum! :blush: Duolingo is natuurlijk niet genoeg om een taal te leren. Alleen zinnen zonder context! En je spreekt bijna nooit. Dat is saai. Ik heb nog nooit van Buusu gehoord. Maar nu heb ik het gegoogled - interessant!!!
Ik wens jou en jullie allemaal een fijne avond!
Dorothee

1 „Gefällt mir“