Hoi! (zegt Lilly)

Hoi allemaal,
Da ben ik! k heb al een tijdlang meelezen, nu will ik graag meedoen. Ik will Nederlands leren, omdat ik uit liefde voor mijn vriend in het Gelderland verhuisd ben. Is heel leuk hier! Maar dat is ook en groot verplaatsen!
Groetjes!

10 „Gefällt mir“

Veel plezier hier, Lilly - en ook in Gelderland, heel leuk daar. Waar woon je precies? Welk stad/dorp?

Groetjes
Gabi

3 „Gefällt mir“

Hoi Lilly,

Fijn dat je mee wilt doen en welkom op het forum.
Ik wens je veel plezier.

Groetjes,
Andrea

Voor Lilly:

Ik zou schrijven:
Maar dat is ook een grote stap!

3 „Gefällt mir“

Hoi Toetje, ik heb je en PN gestuurt.
Dank je voor jau welkom!

Hoi Andrea, danke je wel voor jau welkom en ook voor de verbetering. Ja, klopt! Dat is echt een grote stap - dat realisier ik langzamerhand.

2 „Gefällt mir“

Hoi Lilly,

hardelijk welkom op het forum. Ik wens je veel succes bij het leren van het Nederlands. Ik hoop dat je je weg kunt vinden in Gelderland en dat je je goed voelt.

Groetjes Freyja

3 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Lilly!

Wat leuk dat je Nederlands wilt leren. Twee tips mijnerzijds:

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf

2 „Gefällt mir“
Voor Freyja

Niet “hardelijk welcom”, maar hartelijk welkom.

2 „Gefällt mir“

Hoi Lilly,

nou, dan zijn we er al met z’n tweeën. :smiley:
Ik ben sinds 18 jaar in Apeldoorn, omdat ik op een Gelderlander (Apeldoorner) verliefd werd.
Welkom op het forum.
Mag ik vragen waar in Gelderland je terecht gekomen bent?

Groetjes,
Helga

3 „Gefällt mir“

@ Freyja,
dank je wel. Ja, ik won graag hier.
Und dennoch beschleicht mich manchmal das Gefühl, in der Fremde zu sein.
Groetjes!

1 „Gefällt mir“

@ Ralf, dank je voor de tips! En ook voor het welkom.
Groetjes!

1 „Gefällt mir“

@ Helga, dank je. Apeldoorn - neija, nicht ganz “um die Ecke”, aber doch nah. Und dass Du auch aus Liebe hergezogen bist - wat leuk! :smiling_face_with_three_hearts:
Vielleicht treffen wir uns mal?!
Groetjes!

1 „Gefällt mir“

Über Eure Willkommensgrüsse habe ich mich sehr gefreut - auch wenn ich erst jetzt antworte.
Das gilt auch für @Gabi und @Andrea - bei Euch hatte ich noch kein @ eingegeben. Sorry!

NLGS: ja, ich hatte mich zum Kurs angemeldet, hatte aber kurz danach zu Hause kein WLAN mehr, so dass ich leider nur wenig üben konnte. Schade.
Herzliche Grüße allerseits und einen schönen 4. Advent!

3 „Gefällt mir“

Es gibt hier im Forum eine Rubrik Stammtische Stammtische - Diskussionsforum Niederländisch für Deutsche – Deutsch für Niederländer .
Wenn sich genug Interessenten aus der Gegend zusammenfinden, könnte man sicher mal was organisieren.

2 „Gefällt mir“

Ja - oder wir fangen klein an.
Ich frag mal nach.
Herzliche Grüße!

1 „Gefällt mir“

Kein Problem. :slight_smile:

Du meinst aber @Toetje und @Andrea1 (das bin ich. :wink: )

Toetje heißt zwar auch Gabi aber es gibt mehrere Gabis und meinen Namen gibt es auch zwei Mal. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

@ Toetje und @ Andrea1 - oh nein, oh nein! / Haare rauf …
Entschuldigung!!! Da wollte ich es richtiger machen … Na gut, Anfängerfehler. Danke für Deine Nachricht! <3 <3​:heart::heart:
Herzliche Grüße!

3 „Gefällt mir“

En ik heb je nog helemaal geen welkom geheten :blush: Dan doe ik dat alsnog: Hartelijk welkom op het forum. Je zult ondertussen al aardig doorhebben hoe het er hier aan toe gaat. Veel plezier bij het leren van de taal.
Groeten uit Delft,
Peter

3 „Gefällt mir“

Ha Peter, wat leuk! Dank je wel!!
Ich freue mich sehr - ik verheug me!
Schön ist das - willkommen geheißen zu werden. :slight_smile:
Und auch auf diese Weise Niederländisch zu lernen, ist ein Vergnügen.
Groetjes naar Delft!

2 „Gefällt mir“