Hoi uit Hamburg!

Hoi, ik ben Susanne, woon tegenwordig in Hamburg. Ik heb al lang geleden begonnen Nederlands te leren en heb ook al in Nederland gewerkt. Om me een beetje bezig te houden met de taal heb ik op internet gekeken en deze pagina gevonden. Ben benieuwd wat er leuks te lezen is.
groetjes
Sanne

4 „Gefällt mir“

Hey Sanne,
Welkom op het forum.

Ik weet niet hoe veel tijd je hebt…:joy::joy::joy: maar er is hier echt veel interessants te zien.
Je schrijft Nederlands als een Nederlandse :+1:Hoe lang heb je in Nederland gewerkt?

Eén klein foutje zag ik wel: In :netherlands: zijn we begonnen; in :de: habt ihr angefangen.

Groeten uit Delft,
Peter

Ik werkte voor een jaar als opticien in Nord Brabant en twee keer had ik een zomerbaantje op Texel. Dat was natuurlijk best gaaf! Dus woonde ik bijna twee jaar in Nederland.
Maar toen heb ik niet veel geschreven.

1 „Gefällt mir“

Hoi Sanne,

van harte welkom hier bij ons!

Jouw Nederlands ziet er vrijwel perfect uit - respect! Dat had ik naar een jaar of twee nooit voor elkaar kunnen krijgen. Maar je wou niet in Nederland blijven? Of was een jaar werken precies jouw plan?

Groetjes
Gabi

Hoi Gabi,
De eerste les Nederlands volgde ik in 2000! Ik heb niet binnen twee jaar NL geleerd :wink:
Veel vakanties in NL, DVD kijken, radio luisteren, lezen, excursies volgen, taalvakantie - dat was mijn manier om de taal te leren.
De spreektaal leerde ik natuurlijk tijdens mijn verlijf in NL.
Ik wou wel!
Met mijn werkgever in Brabant had ik geen geluk.
Nu heb ik een nieuwe beroep en zit te denken wat ik ermee in NL / op Texel kan doen. :slight_smile:

Ben je ook Duits? Gabi klinkt nogal Duits :slight_smile:

Groetjes

Hoi Sanne,

Hartelijk welkom op het forum. Hier ben je juist, wanneer je veel Nederlands wilt lezen en schrijven :+1:t2:

Ben jij dan nog vaak in Nederland op vakantie?

Hamburg :heart_eyes: Wat een mooie stad. Daar kom ik vaak naartoe :blush: Maar Nederland is natuurlijk niet “om de hoek”…

Groetjes

Hoi Sanne,

Duidelijk :slightly_smiling_face:

En ja, ik ben Duits. Maar 11 jaar was Nederland mijn thuis, en natuurlijk heb ik er ook gewerkt. Mijn Nederlands heb ik met “learning by doing” geleerd. Lessen heb ik niet gehad, maar ik red me wel… Wat doe je dan voor werk? Leven en werken op een eiland is wel nog heel iets anders, denk ik.

Groetjes
Gabi

Hoi!
Ja dat klopt, vanaf Hamburg is Nederland helaas niet om de hoek!
Oorspronkelijk kom ik uit de buurt van Keulen. Toen ben ik vaker in Nederland gewest.
Nu alleen maar nog een keer per jaar.

Groetjes

1 „Gefällt mir“

Hoi Gabi,
ik werk nu met blinden en slecht ziende mensen. Ik leer ze met de stok (door Hamburg) te lopen, te orienteren.
Groetjes
Sanne

1 „Gefällt mir“