Hoi uit Bielefeld

Hoi allemaal,

ik ben Cristo en oorspronkelijk kom ik uit Indonesië. Ik ben in augustus van Aken naar Bielefeld verhuisd vanwege mijn werk. Sinds 2022 volgde ik de Nederlandse cursus aan de Uni in Aken, de laatste voor de verhuizing werd georganiseerd door Ralf (Hoi Ralf! Hoe gaat het met jou?).

Ik vind talen mooi en denk dat het zonde zou zijn als ik geen Nederlands meer gebruiken zou. Dus ik probeer het via radio, YouTube en nu dit forum, een beetje Nederlands terug in mijn leven te brengen.

Groetjes!

5 „Gefällt mir“

Hallo Christo,ik kom uit Gütersloh, dat is in de buurt van Bielefeld, ik kijk ernaar uit om van je te lezen. Ik probeer Nederlands te lernen,nock een fiijne dag
Ursula

Hoi Ursula,

wat leuk! Gütersloh was eigenlijk mijn eerste stad in Duitsland. Ik heb in 2014 bij mijn relatie in Kattenstroth gewoond. Ze wonen nog steeds in GT. Ik kijk ook ernaar uit met je veerder op Nederlands kennis te maken :smiley:

Cristo

Hoi Cristo,

Met mij gaat het hartstikke goed, dank je! Leuk dat je het vraagt en dat je je hier aan ons voorstelt. :blush:

Gefeliciteerd met je baan! Bevalt het een beetje in Bielefeld?

Goed ook dat je je Nederlands op peil houdt! Ga zo door.

Tot gauw, hartelijke groeten,

Ralf

Hallo Cristo,ik ben blij dat we elkaar in het Nederlands schrijven. Wat een toeval dat je Gütersloh zo kent. Ik woon in Spexard vlagbij de snelweg. Nog ein fijne dag
Ursula

Hoi Ralf,

dank je wel! Ik vind het hier heel goed, dus mijn woning en mijn baan. Maar de stad Aken is volgens mij mooier dan Bielefeld en het ligt direct bij de grens. Hier moet ik een beetje moeite doen om mijn Nederlands op peil te houden.

Groetjes!
Cristo

1 „Gefällt mir“

Hi Ursula,

dat we elkaar so schrijven was mijn Verwachting van dit Forum :smiley:
Als ik daar was, waren wij elk ontbijt bij de bakerij Gerds. Misschien ken je dat?

Cristo

Hoi Christo,ik ben eenbeetje ziek,dus ik reageer vandag pas, ja ik ken Gerd,ik woon hier vlagbij. Neem me niet kwalijk,maar ik spreek nog geen perfect Nederlan,ik ben nog aan het oefenen. Nog een fijne dag
Ursula