Hoi uit Belgie

Ik ben Brigitte, woon in Welkenraedt/België maar kom uit Duitsland. Ik had een motofiets ongeluk 3 jaar geleden, ben weer oké, maar ik begon op dit moment met het leren van Nederlands. Nu ben ik nog steeds aan het leren omdat ik het zo mooi vind. Ik wil graag nieuwe mensen ontmoeten om samen te praten.

6 „Gefällt mir“

Hoi Brigitte, hartelijk welkom op het forum. Misschien heb je zin in taal spelletjes. Die zijn gezellig en goed om woorden te oefenen.
Groetjes,
Nicole

Hi,
ich wohne auch in Belgien und lerne Niederländisch in einem " Centrum voor Volwassenenonderwijs". Bin nun beim dritten Kurs des B1-Niveaus.

Hoi Catherine

wat leuk maar dan kan je al goed in het Nederlands schrijven? Waar woon je in Belgie?

Hoi Nicole
welke speeletjes heb je in het Nederlands?

Ik denk dat ik nog niet zo goed Nederlands kan schrijven en spreken. Ik woon in het Franstalige deel van België.

Daar woon ik ook maar ik ben Duits. Ben je ook Duits of Belgisch?

Hoi Brigitte,
Kijk hier bij de rubriek “Sprachspiele”. Er zijn verschillende spelletjes.

Über die Kategorie Sprachspiele

Tot ziens!

Hoi Brigite,

Ik heb de Duitse nationaliteit en sinds een paar jaar heb ik ook de Belgische nationaliteit.
Ik heb vrienden die Frans en Nederlands spreken, maar we spreken altijd Frans. Ik durf nog geen Nederlands te spreken met andere mensen.

1 „Gefällt mir“

Leuk maar je schrijft al echt erg goed in het Nederlands. Sinds wanner leer je Nederlands?

1 „Gefällt mir“

Ik kan me niet herinneren wanneer ik Nederlands begon te leren. Ik heb de cursussen A1, A2, B1.1, B.1.2 gevolgd en volg nu de B1.3 cursus.

En sinds wanneer leer jij Nederlands?

1 „Gefällt mir“

Hoi Catherine, mooi en waarom leer je eigenlijk Nederlands?
Drie jaar geleden was ik 5 maanden thuis omdat ik een ongeluk had. Daar heb ik besloten Nederlands te leren omdat ik iets zinvol met mijn tijd wilde doen. Ik vond het zo leuk de taal te leren en de cultuur te ontdekken. Omdat ik in België woon maakt het echt zin. Ik leerde eerst alleen met Duolingo.

Hoi Brigittte,

Voor het geval dat ik in de toekomst in de gemeentelijke of federale overheid will werken moet ik Nederlands kunnen spreken en schrijven. Daarom leer ik Nederlands. Ik woon in de officieel tweetalige hoofdstad.