Hoi met z'n allen

… mijn naam is Heike en ik woon in D - Düsseldorf.
Ik leer sinds bijna 4,5 jaar Nederlands op de volksuniversiteit te Düsseldorf omdat ik op een dag graag naar Nederland wil verhuizen. Het is al lang mijn droom. :slight_smile:

Groetjes en een fijn weekend jullie allemaal,
Heike

4 „Gefällt mir“

Ha Heike, leuk dat je meedoet hier. Je Nederlands is al heel goed joh!

Wat leuk dat je in de toekomst naar Nederland wilt verhuizen. Weet je al waarheen en wanneer (ongeveer) ?

Heel veel groetjes,
Alex

1 „Gefällt mir“

Hoi Heike, ben je al vaak in Nederland geweest? Wat trekt je vooral aan in het buurland?

1 „Gefällt mir“

Welkom op het forum, Heike! :blush:
Groetjes uit Aken,
Ralf

1 „Gefällt mir“

Hoi Heike! Leuk dat hier nog iemand uit Düsseldorf is. Winke, winke! :wave:

4 „Gefällt mir“

Hoi Heike,
Wat gezellig! Nu zijn er al drie uit Düsseldorf, die hier meedoen.
(Genoeg mensen om een stamtafel te openen :wink:).

Waar naar Nederland wil je verhuizen?
Ik begrijp je heel goed, ik denk er ook allang over na, maar er zijn toch nog te vele verplichtingen hier, zodat een verhuizing tot nu toe nog niet tot stand is gekomen.
Bovendien zou ik eerst mijn NT2 examen moeten afleggen om in mijn beroep in NL te kunnen werken)

Ik wens je hier veel plezier en verheug me op jou berichten.
Groetjes
Rike

2 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom en heel veel plezier :slight_smile:
Wat leuk. Ik kom uit het Roergebied. Dat is dus ook vlakbij :blush: @liebeliesel @Saylana @Rike

1 „Gefällt mir“

Wat leuk Jessi!!:slight_smile:
Gaan jullie vandaag naar de Japantag hier @GoodbyeRoutine @Saylana @liebeliesel ?
Ik ga er niet naartoe, dat is me te druk.:sparkles:

Dank je wel, Alex. Maar wacht maar tot dat ik meer schrijf… dan is mijn Nederlands zeker niet meer zo goed. :grin:

Ongeveer in het midden van Nederland… misschien in de buurt van het IJsselmeer of zo. Zeker weten dat ik niet aan de kust wil wonen omdat ik het sowieso altijd koud heb en denk, dat het aan de kust voor mij - tenminste tijdens de winter - veel te koud is. :snowflake:

Fijn weekend :sunny:
Heike

1 „Gefällt mir“

Wat interessant dat je dat vindt, Heike. Ik vind het weer aan de Nederlandse kust juist milder dan in het binnenland. Bovendien schijnt aan de kust vaker de zon :sun_with_face: Het waait :wind_blowing_face: er natuurlijk wél harder …

Vielleicht fühlt es sich für dich deswegen kälter an?

Bedankt Ralf! :slight_smile:
Dus we zijn bijna buren! :+1:

Groetjes
H.

Als ik een beetje vrije tijd heb ga ik soms alleen maar voor een dag naar Nederland om lekker uittewaaien. :slight_smile:
Ik denk dat de mensen iets rustiger zijn… vaak ook vriendelijker dan in Duitsland… ik kan mijn voorkeur voor dit mooi land niet precies beschrijven, ik voel het gewoon… :blush:

Groetjes
H. :raising_hand:

1 „Gefällt mir“

Dat vind ik ook!:slight_smile:

Stamtafel is wel een goed idee hoor! :slight_smile:
Waar woon jij in Düsseldorf? Ik woon in Gerresheim, Vlak bij de LVR kliniek.

Gelukkig ben ik al sinds enkele jaren i.v.m. een klein sportongeluk met pensioen dus ik heb alleen maar een bijbaantje nodig. Maar ik wil het iets beter doen dan al die mensen van Good bye Duitsland… dus heeft het nog een beetje tijd nodig totdat mijn droom kan uitkomen.
Waar naartoe ik precies wil verhuizen weet ik nog niet, misschien in het midden, in de buurt van het IJselmeer.

Groetjes
H.

dus ben je ook een buurman/vrouw… :wink:

O ja het is echt belangrijk zich goed voor te bereiden! Ook wat de rechten en de plichten, de verzekeringen, de pensioen en nog wat alles betreft.
Dat kun je niet zomaar doen zoals je het vaker ziet in “Good bye Deutschland” of soms ook in “Ik vertrek”.

Ik zou het liefst aan de Nederlandse kust willen wonen.
Ik hou van de geur van de lucht, de wind en het ruisen van de golven. Daar wordt ik helemaal rustig van. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Mir ist eigentlich immer kalt… aber das mit der Sonne an der Küste stimmt wohl, weil es oft soooo windig ist, dass die Wolken immer wieder fix weg sind! :wink:

1 „Gefällt mir“

oh ja, de geur, de wind en het ruisen van de golven. :heart_eyes:
Ik ga in juni weer naar Ouddorp, klein vakantiehuisje in de duinen… 's nachts de lichten van de vuurtoren die mij lekker rustig laten slapen. #houervan

2 „Gefällt mir“

Neeeeeee!
Dat is me ook te druk! :sunglasses:

1 „Gefällt mir“