Hoi, ik ben Wolfgang

Ik ben zestig jaar oud, geboren in Leeuwarden. Seit meinem 1. Lebensjahr lebe ich in Deutschland. Ik prrat heel slecht Nederlands. Ik wil graag Nederlands leren. Wenn Ihr etwas wissen möchtet über mich:

einfach fragen.

Doei
Wolfgang

7 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom en veel plezier met de Nederlandse taal👍

3 „Gefällt mir“

Van harte welkom, Wolfgang! Je bent dus Nederlands? Ik ben benieuwd hoezo jou ouders naar Duitsland verhuisd zijn en je geen Nederlands spreekt.

Groetjes
Gabi

3 „Gefällt mir“

Ha Wolfgang, wat spannend dat je oorspronkelijk uit Nederland komt maar de taal nooit echt hebt geleerd.

Heb je nog familie in Nederland?

1 „Gefällt mir“

Hoi Alex, mijn vader is van Leeuwarden, mijn moeder duits. Mijn vader was een gochelaar en conferencier, hij is in een boek “100 berhümte Friesen” zusammen mit Mata Hari und Anderen. Meine Mutter ist weg von meinem Vater, als ich 3 Monate alt war. Ich bin in Deuschland aufgewachsen, habe die deutsche Staatsangehörigkeit durch Antrag und die niederländische Staatsangehörigkeit verloren. Ich habe zwei Halbbrüder in Leeuwarden, mein älterer hat als Mutter eine Indonesierin, hat auch gezaubert, war diskjockey und Dozent an der NHL in Leeuwarden. Mein jüngere Bruder hat als Mutter eine Surinamesin. Ich mache mit meiner Familie, also meiner Frau, und meinen bedien Söhnen sowie dem Stiefsohn, dessen Vater aus Ghana ist fast jedes Jahr Urlaub in Noord-Holland. Und will endlich holländisch lernen :slight_smile: auch wenn die in Leeuwarden ganz anders sprechen :wink:

8 „Gefällt mir“

Welkom op het forum wolfgang!
Wat een interessante familiesamenstelling. :+1::blush:
Herzlich Willkommen im Forum Wolfgang!
Was für eine interessante Familienzusammensetzung! Mit Zauberern :tophat:

2 „Gefällt mir“

Hallo, Wolfgang,

das ist ja eine sehr spannende Geschichte und so viele Nationalitäten in Deiner Familie. Kannst Du denn auch einige goocheltrucjes oder hat Dich das nie interessiert?

1 „Gefällt mir“

Hallo Nicolas,

als meine Söhne noch jünger waren habe ich auf Kindergeburtstagen einw enig gezaubert, aber das ist jetzt auch schon 15 Jahre her.
Nog een fijne dag :slight_smile:

Dank je wel :slight_smile:

Hoi Gabi,

ich habe etwas weiter unten auf alex geantwortet, da steht alles drin.

Nog een fijne dag :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

bedankt :slight_smile:

Goedemorgen Wolfgang,
Van harte welkom op het forum. Leuk dat je je even voorstelt!
Hartelijke groeten uit Aken,
Ralf

Dank je Wolfgang, wat een spannend verhaal, zeg! Een familiebijeenkomst zou in de daad een kleurrijk iets zijn :smiley:

Veel plezier hier!
Gabi

3 „Gefällt mir“

Hoi Wolfgang,

Wat spannend, zoveel nationaliteiten. :slight_smile:.

Ik wens je veel plezier op dit forum.

Groetjes,
Andrea

2 „Gefällt mir“

Dank je wel, Andrea

1 „Gefällt mir“

Hoi Wolfgang, ik kan het goed meevoelen. Mijn moeder komt ook uit Friesland en in de jaren vijftig naar Duitsland verhuisd. Gelukkig kon ik in de zomervakanties veel tijd bij de familie in Nederland doorbrengen. Nu heb ik voor een half jaar ook de Nederlandse nationaliteit aangevraagd. Voor het hart is het een goed gevoel een dubbele nationaliteit te hebben. Ik wens je veel succes.

2 „Gefällt mir“

:+1:

4 „Gefällt mir“

Maar je zou prima begrepen worden hoor :grin::wink:

4 „Gefällt mir“