Hoi, ik ben Tanja

…ich wohne in Mannheim, Baden-Württemberg und liebe die Niederlande. 2007 war ich das erste Mal in Amsterdam und seitdem versuche ich regelmäßig nach NL zu reisen. Ich habe u.a. Städte wie Rotterdam, Venlo, Delft, Leiden, Vlissingen, Lelystadt und Maastricht besucht und möchte noch mehr sehen. Ich spreche ein wenig niederländisch und nutze jede Chance, meine Sprachkenntnisse zu verbessern. Groetjes, Tanja

4 „Gefällt mir“

Dann viel Spaß hier, Tanja - und es wird Dir sicher gelingen! Was hat Dich denn bitteschön nach Lelystad (ohne “t”) verschlagen? Das große Outlet? :wink:

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Groeten van de Bodensee! Hartelijk welkom!
Alles mooie steden op jouw lijst. Nijmegen niet vergeten te bezoeken!

1 „Gefällt mir“

Im Outlet waren wir zwar kurz, aber ich fand Lelystad an und für sich schön, u.a. der Hafen. Wir waren zufällig in der Nähe.

1 „Gefällt mir“

Ja, in Nijmegen was ik ook 2 keer. Echt mooi!

2 „Gefällt mir“

Echt? Oké, over smaak valt niet te twisten - zo als men zegt. Nederlanders onderling beweren vaak dat Lelystad van „lelijk“ afkomstig is, maar goed. Het Gooimeer is natuurlijk altijd leuk. Wij hebben 5 jaar in Almere gewoont, en het was leuk - alhoewel dit stad ook voor veel Nederlanders alleen maar de slaapstad voor mensen is, die het wonen in Amsterdam niet kunnen betalen… :wink:

Hoi Tanja, hartelijk welkom joh. Leuk dat je ons forum gevonden hebt.

Vanuit Mannheim is Nederland niet echt naast de deur. Fijn dat het je toch regelmatig lukt om erheen te gaan.

Wat trekt je vooral aan in Nederland? Kun je dat zeggen?

1 „Gefällt mir“