Hoi, ik ben Rolf

Hallo Ralf, ik ben Duitser uit Hamburg, dus en echte „Hamburger“ :slight_smile: ik heb een antaal jaren in Amsterdam gewerkt en een decennia in Friesland met eigen boot gevaren. Nu zou ik graag in contact komen met moedertallspreckers van het Nederlands in de omgeving van Düsseldorf, om meijn taalvaadigheut op te frissen en mijn grammatica te verbeteren. Mijn idee is „Sprache lernt man durch sprechen“.
Groeten uit Düsseldorf

9 „Gefällt mir“

Hoi Rolf,
Van harte welkom op het forum.
Ik heb je “voorstelling” even naar een apart thema verschoven. Zo zien de andere leden namelijk ook dat je er bent.

Groetjes,
Andrea

1 „Gefällt mir“

Hoi @seemann2711,

Van harte welkom op het forum!

Leuk dat je je voorstelt en dat je je Nederlands wilt verbeteren. Hopelijk helpen onderstaande tips al een beetje! Klik op “Tips” om ze te zien.

Tips

Hallo Ralf, ik ben een Duitser uit Hamburg, dus (en) een echte „Hamburger“ :slight_smile: ik heb een (antaal) aantal jaren in Amsterdam gewerkt en een (decennia) decennium in Friesland met een eigen boot gevaren. Nu zou ik graag in contact komen met (moedertallspreckers) moedertaalsprekers van het Nederlands in de omgeving van Düsseldorf, om (meijn taalvaadigheut) mijn taalvaardigheid op te frissen en mijn grammatica te verbeteren. Mijn idee is „Sprache lernt man durch sprechen“.
Groeten uit Düsseldorf

Veel plezier op het forum en als je vragen hebt, laat het gerust even weten.

Een fijne dag, hartelijke groeten,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Hoi Rolf,
ook van mij nog „hartelijk welkom“. :slightly_smiling_face: Wat leuk, dat je je Nederlands weer wilt opfrissen.

Heb jij het Nederlands dan vooral in Amsterdam en in Friesland geleerd? Of heb je ooit ook een cursus Nederlands gevolgd?

Groetjes,
Jessi

Hoi Jessi, bedankt voor jouw vriendelijk welkom. Ik heb mijn Nederlands in Amsterdam in het begin van de ondertitels vaan Duitse bijdragen op televisie geleerd en dann voraal door praten „auf Teufel komm heraus“. In Friesland ontmoet je veele mensen, die op mijn Nederlands met zware Duitse accent ongevraagd naar Duits wisselen.
Naar twee of drie dagen in Nederland fallt praten best mee, mijn problem is schrijven en grammatic.
Kun je mij helpen, en bijdraag op YOUTUBE te finden, waar Nederlands en Duitse gelijkklingende woorden verklaart werden? Er werd en abonnement angebooden, maar ik heb het address vergeten.
Groetjes, Rolf

2 „Gefällt mir“

Leuk dat je dan hier alleen maar in het Nederlands schrijft. Dat is een goede oefening.

Bedoel je valse vrienden? :slight_smile: @buurtaal heeft hier wat artikelen over geschreven: https://www.buurtaal.de/blog/category/falsche_freunde Op youtube heb ik daar nog nooit naar gekeken… maar als je de link weer terug vind, deel het graag :slight_smile: