Hoi ik ben nieuw hier

Hoi, ik ben Chris. Zeven jaar geleden heb ik op de volksuniversiteit begonnen Nederlands te leren. Ik vind talen lernen leuk en hou van tochtjes naar Nederland. Ik hoop dat ik nog verder erin slaag mijn Nederlands te verbeteren.

9 „Gefällt mir“

Hoi Chris,
Welkom hier en prettige kerstdagen gewenst :slightly_smiling_face::christmas_tree:
Leer je deze mooie taal nog steeds?
Waar ga je het liefst naartoe als je naar NL gaat?

Je kunt bijvoorbeeld aan de taalspelletjes meedoen of ook kleine teksten zelf schrijven en dan proberen de andere leden je tips te geven of te corrigeren …als jij dat wilt natuurlijk :wink:

In ieder geval veel plezier hier !

Groetjes,
Rike

(P:S. Er zitten enkele kleine foutjes in jouw tekst maar hij is goed te begrijpen :wink: )

1 „Gefällt mir“

Hoi Chris,
Welkom op het forum. Ik wens je veel plezier hier!
Groetjes van Anja

1 „Gefällt mir“

Hoi Rike,

Dankjewel voor je antwoord.

Ja, ik leer nog steeds Nederlands - meestal in mijn eentje. Maar er bestaat ok een klein groepje hier. We ontmoeten elkaar een keer per week.

Op Internet TV ga ik meestal iedere dag tenminste de nieuws kijken en vaak diverse uitsendingen van de NOS.

Waar ik het liefst in Nederland naartoe ga? Er zijn vele mooie plekjes. Maar ik hou van de zee en van het strand. Voor een dagtochtje ga ik graag naar Gelderland en voor het winkelen naar Eindhoven.

Ik vind het heel leuk dat er hier taalspelletjes bestaan. En ik zal ook graag textjes schrijven.

Ik wens je een gelukkig nieuw jaar!

De groetjes

Chris

3 „Gefällt mir“

Hoi Anja,

Dankjewel voor je verwelkoming.

De groetjes

Chris

1 „Gefällt mir“

Oh ja, we houden ook van de zee en van het strand.
Heerlijk uitwaaien.
Zo vaak als mogelijk (dat is helaas niet echt heel vaak).
Voor een uitstapje gaan we soms naar Venlo of Arcen.

Arcen is heel mooi!
In Venlo kun je alleen maar onder honderden Duitsers winkelen :rofl:

Ik wens je natuurlijk ook een leuk feest en een gelukkig nieuwjaar! :slight_smile:
Groetjes,
Rike

1 „Gefällt mir“

Ja, uitwaaien is precies het juiste woord.

Ik ben nog niet in Arcen geweest, maar het lijkt me ook heel leuk. Een goede tip voor een uitstapje!

Ik vind het ook niet zo prettig wanneer er zo vele Duitsers zijn. Ik wil toch grag Nederlands oefenen!

2 „Gefällt mir“

Dat is toch prima om te oefenen! :slight_smile:

Heel herkenbaar :smiley:

1 „Gefällt mir“