Hoi, ik ben Nadine

Hoi,

nu moet ik me toch ook even voorstellen -:).

Ik heet Nadine en woon inmiddels met mijn gezin in het Zwarte Woud.
Opgegroeid ben ik in Emmeloord. Ook naar 33 jaar in Duitsland houd ik nog stets van mijn oude “vaderland”.
We proberen een keer per jaar met vakantie naar Friesland te gaan.

Ik ben blij over dit forum. Bedankt Alex een Ralf!

4 „Gefällt mir“

Hoi Nadine, leuk dat je meedoet. Hartelijk welkom!

2 „Gefällt mir“

Gezellig dat je er bent, Nadine. En wat een mooie profielnaam heb je :slight_smile: Kijk lekker rond of er thema’s zijn waar je aan mee wilt doen. En als je niet vindt wat je zoekt kun je altijd een eigen thema starten. Daarvoor hebben we hier verschillende rubrieken.

Von Emmeloord in den Schwarzwald … Da wird bestimmt einiges anders gewesen sein, oder?

1 „Gefällt mir“

Hallo Nadine,
hartelijk welkom vanuit het mooie Rijnland.
Leuk dat je hier meedoet!

Praat je thuis in het Zwarte Woud eigenlijks Nederlands of Duits met je gezin?
En “verleer” je je moedertaal als je al lang in het buitenland woont?

Van @alex en @ralf heb ik gelezen, dat hun Nederlands soms een beetje “eingedeutscht” raakt :smile:
Groetjes
Rike

2 „Gefällt mir“

Oh ja, dat klopt, Alex. Na de tijd in Emmeloord hebben mijn ouders en ik 23 jaar in de buurt van Heilbronn gewoond. Het was er leuk, maar niet ter vergelijken met het Zwarte Woud. En, natuurlijk niet te vergelijken met Nederland. 2005 ben ik verhuisd en woon nu met mijn gezin in de buurt van Freiburg. Het is een mooie streek. Toch houd ik meer van het “Platteland”. Voor de bergen ben ik nog stets bang. Gelukkig wonen we in een dal. Zo kan ik tenminste gemakkelijk fietsen. Ik miss het water een de zeelucht. Daarom is het voor mijn heel belangrijk een keer per jaar aan de zee te zijn. Ik ben blij dat mijn gezin met mij eens is. Mijn echtgenoot houd in de tussentijd ook erg van Friesland.

4 „Gefällt mir“

Bedankt Michaela. Geniet het weekend.

Hoi Rike.

Helaas heb ik heel lang geen Nederlands meer gepraten. Op school was het moeilijk, vooral in de Engelsen lessen. Wat ik niet op Engels wist, wist ik op Nederlands. Maar dat was niet goed voor mijn cijfers.

In 2013 ben ik meet een cursus bij het VHS begonnen. Ik ben bij toeval de cursus tegengekomen.

Ja, dat klopt. Als het snel moet gaan praat ik ook Nederlands-Duits. Dat is soms echt grappig.

Thuis spreek ik met mijn kinderen Nederlands, met mijn man ook. Hij zit sinds 2 jaar op een cursus en doet het best.

Waar woon jij in het Rheinland? De zus van mijn buurvrouw woont in Koelen. Haar schoonzus komt uit Nederland en het ook Rike.

Lieve groeten
Nadine

2 „Gefällt mir“

Dat vind ik super dat jullie thuis Nederlands praten!
Helaas kan ik dat thuis alleen maar een beetje met mijn dochter omdat ze ook een aantal Belgische vriendinnen heeft (die heeft ze bij een Nederlandse ponycamp leren kennen).

Ik woon in Düsseldorf :slight_smile:

De boeken zijn al op weg naar het Zwarte Woud :wink:
Groetjes
Rike

1 „Gefällt mir“

Oh, wat leuk.

In Düsseldorf ben ik nog nooit geweest.
Maar ik ken iemand uit Düsseldorf met een vakantiehuisje in Friesland. Dat huuren we soms :-).

Hebben jullie een eigen pony?

Bedankt voor de boeken. Het geld gaat vandaag ook op reis.

1 „Gefällt mir“

We hebben geen eigen pony (ook al wil dat mijn dochter natuurlijk :smiley: ).
Zij paardrijdt aan de andere kant van de Rijn bij een manege al sinds jaren en morgen gaan we hier in de buurt een paard bekijken waar ze misschien een “Reitbeteiligung” kan hebben. Daar zou ze dan met de fiets naartoe kunnen gaan.

1 „Gefällt mir“

Een “Reitbeteiligung” is een goede alternatieve voor een eigen pony of paard. We hebben er drie. Een paard een twee ponys.Veel succes morgen. Wil je me vertellen hoe het is gegaan?

1 „Gefällt mir“

O wat leuk!!
Dus jullie zijn ook paardenliefhebbers :slight_smile:
We hadden eerder een Reitbeteiligung maar de eigenaar van het paard was toch soms een beetje “raar” en daarom hebben we de manege gewisseld.
Op de manege, waar mij dochter tot nu paardrijdt hadden we lang een “pleegezel” : Rudi

Maar Rudi is in 2016 overleden, hij was toen 27 jaar oud.

3 „Gefällt mir“

Wat een schatje! Jammer, dat Rudi is overleden. Ik ben op maart 2017 een pony kwijtgeraakt. Lia was 28.
Nu hebben we nog Vino met bijna 10, Charly nu 10 en het dochtertje van Lia: Ronja 24.

@tearsofsilent heb je foto`s van jullie paarden?
Het zijn zo ontzettend trouwe dieren.

Of misschien plaatsen we die beter in de dieren categorie?

1 „Gefällt mir“

Ook van mij; Hartelijk welkom op het forum!
Heel veel lees- en schrijfplezier! :slight_smile:

Van harte welkom op het forum, Nadine. In het Zwarte Woud was ik nog nooit, daar wil ik graag eens naartoe. Misschien heb je tips voor me :smiley: Als je vragen hebt over het forum, laat het gerust weten.
Groetjes uit Maastricht (maar ik woon in Aken),
Ralf

[details=Taaltip][quote=“tearsofsilent, post:6, topic:716”]
Geniet van het weekend.
[/quote][/details]

Bedankt Ralf. Als je van plan bent op reis te gaan laat het me weten :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Ik plaats de beeldjes in de dieren categorie :slight_smile:

1 „Gefällt mir“