Hoi, ik ben Micha in Dortmund

Hoi, ik ben Micha en ik woon met mijn vrouw Deva in Dortmund. Prettig met jullie kennis te maken. Wat een fantastische forum. Ik was op zoek naar een stamtafel in het Ruhrgebiet en kijk, er is een in Dortmund. Super! Ik heb nederlands een jaar in Berlijn gestudeerd maar 18 jaren geleden. Dus ben ik nog een keer beginner. Tot ziens.

6 „Gefällt mir“

Ha Micha, wat leuk dat jij nu ook meedoet hier, nadat @Deva zich al had aangemeld. Je passieve kennis van het Nederlands zal nog best goed zijn, denk ik, ook al is het alweer een tijdje geleden dat je het gestudeerd hebt :wink:

Heel veel plezier in ieder geval en aarzel niet om vragen te stellen.

1 „Gefällt mir“

Welkom Micha en heel veel plezier!

1 „Gefällt mir“

Dank Euch of dankuwel!

Leuk Micha,
Welkom op het forum.

1 „Gefällt mir“

Ik weet zeker dat die kennis van vroeger weer boven komt, Micha. Veel plezier hier :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Goedenavond Micha,

Van harte welkom op het forum en leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent :slight_smile:

Hartelijke groeten van een Nederlander in Duitsland,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom @Micha11 :slight_smile:

Leuk, dat je nu ook meedoet. :+1:

Groetjes,

Rike

2 „Gefällt mir“

Hallo, Micha,

herzlich Willkommen im Forum :smiley: Het forum bevat heel veel informatie om je kennis van het Nederlands te verbeteren. Zo kan je in ‘der Übungsecke’ kleine stukjes tekst na laten kijken door moedertaalsprekers.

Viel spaß :smiley:

Liebe Grüße aus Friesland

Kitty

3 „Gefällt mir“

Hoi,
hartelijk bedankt voor alle antwoorden. Zo gelukkig, ik heb een ster gekregen en de Oscars vanavond zullen me nooit interesseren :slight_smile:
Ik heb me iets toch willen vragen hoe ik de ster nou in mijn leven kan integreren. Evenals de Oscar brengt de ster niet alleen glorie maar ook belangrijke veranderingen voor mijn private leven?
Ja zeker. De ster is een lichtsignaal, dus ik nou de weg kan verdergaan, de Nederlandse taal te leren en regelmatig in het Nederlands te schrijven. Dat is nog een beetje moeilijk, omdat ik niet zo vele vouten hebben wil. Maar ik lees de artikelen van het forum en ook elke andere, ja ook stripboekjes en autobladen. En ik luister graag naar Nederlandse liedjes zoals ‘Zoutelande’. Hoezo? De klinkt als vakantie in mijn oren :slight_smile:

Tot binnenkort,
Micha

5 „Gefällt mir“