Hoi, ik ben Katja

Hoi allemaal, ik ben Katja. Ik woon in Dresden en ik ben heel blij, dat ik jullie gevonden heb. Hier in het oosten van Duitsland zijn er niet zoveel mensen die Nederlands spreken. Maar ik wil graag de taal leren spreken…
Ik heb twee dochters die op dit moment in Nederland wonen. Ik leer Nederlands omdat Ik graag naar Nederland ga. Ik leer Nederlands, zodat ik het een beetje kan begrijpen als ik op bezoek ben en het hopelijk snel kan spreken.
Nederlands lezen is prima, maar ik kan niet goed oefenen in het spreken. Misschien kan iemand me helpen?
Ik kijk er naar uit om nieuwe dingen te ontdekken.
Groetjes van Katja

11 „Gefällt mir“

Hoi Katja,

Welkom hier op het forum en veel plezier.

Groetjes,

Saylana

2 „Gefällt mir“

Dank je

1 „Gefällt mir“

Hallo Katja,
wat leuk om te lezen, dat je wilt oefenen om in het Nederlands te spreken. Wij wonen als Nederlanders in Bad Harzburg in de Harz en zouden je graag willen helpen. We hebben een leuke kleine vakantiewoning en je bent van harte welkom, zodat we tijdens je verblijf in het Nederlands kunnen spreken. Je kan ons vinden onder FeWo Radau Bad Harzburg. Misschien een leuk idee. We verheugen ons er op.
Hartelijke groeten,
Tallien en Koos ten Kate
Bad Harzburg

3 „Gefällt mir“

Hoi Katja,

Welkom en veel plezier! Wat doen jou dochters in Nederland en hoe vaak ben je daar?

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hallo Tallien en Koos,
Heel, heel erg bedankt!
Dit is een heel mooi aanbod!
Misschien kom ik een keer…

Groetjes
Katja

1 „Gefällt mir“

Hoi Gabi,
dank je.
De ene dochter studeert jazz-zang in Maastricht en de andere doet een vrijwillig jaar in Gouda.
Ik ga (helaas) maar 1/ max. 2 keer per jaar naar Nederland.
Groetjes
Katja

2 „Gefällt mir“

Ha Katja, ook van mij hartelijk welkom. Je schrijft al goed Nederlands zeg :slight_smile:

Voor het oefenen met spreken (en voor de gezelligheid) hebben we een paar Stammtische, maar voor zover ik weet nog geen in het oosten van Duitsland.

Dank je Alex, maar ik heb een beetje hulp met een vertaalprogramma…:wink:

Nou dit is mijn Problem, dat ik hier geen taalpartner of "Stammtisch"l kan vinden.
Ik blijf maar zoeken! :grinning:

Groetjes
Katja

Hallo Katja,
waar heb jij zo goed Nederlands taal geleert?
Groetjes
Helga

Sorry Helga,

zo goed ben ik nog niet.
Ik ben in de zomer begonnen met het leren van de taal met Duolingo.
Mijn dochters bevelen films aan die ik af en toe kan bekijken.
Als ik verlies, zoek ik hulp bij het vertaalprogramma.
En zo gaat het altijd een beetje door.
Groetjes
Katja