Hoi, ik ben Jessi

Hoi allemaal!

Ik ben Jessi en kom uit Noordrijn-Westfalen in Duitsland. Ik leer Nederlands al sinds 2008. Toen vond ik de taal ZO mooi, dat ik kort daarna een studie Nederlandse taal en cultuur ging volgen.

Op dit moment praat ik helaas heel weinig in het Nederlands en schrijf ook wat minder in het Nederlands, dus vind ik het heel leuk om nu hier op het forum te kunnen zijn en dit te veranderen. Dus als je fouten ziet: houd maar niet met de informatie achter! Altijd leuk om mijn taalvaardigheden te verbeteren en fouten te beseffen.

Ik verheug me op mooie discussies.

Groetjes,
Jessi

5 „Gefällt mir“

Ha Jessi, hartstikke gaaf dat je hier meedoet!

Waar heb je eigenlijk Nederlands gestudeerd? In Duitsland of in Nederland? Ik heb zelf Duits gestudeerd in Nederland.

Je Nederlands is al behoorlijk goed, maar als je wilt kan ik nog wel twee kleine dingetjes verbeteren.

houd maar niet met de informatie achter

aarzel dan niet om me te verbeteren

me bewust te worden van bepaalde fouten.

Heel veel groetjes,
Alex

Hallo Alex,

Ik heb Nederlands in Duitsland gestudeerd en heb tijdens mijn studie een half jaar in het buitenland doorgebracht (in Nijmegen).

Dank je wel :slight_smile: Mooi om feedback te krijgen. Heel waardevol!

Dan hebben we het precies omgekeerd gedaan :wink:

Leuk dat je in Nijmegen zat. Dat is de plaats waar ik heb gestudeerd (maar dat is inmiddels erg lang geleden :older_woman: ;))

1 „Gefällt mir“

Hoi Jessi, van harte welkom op het forum! Ik woon ook in NRW, in Aken om precies te zijn. Als Nederlander ben ik dus altijd dicht bij de grens gebleven, je weet maar nooit of je heimwee krijgt :wink:
Heel veel plezier en veel leerzame momenten hier op het forum.
Groeten,
Ralf

2 „Gefällt mir“

Hallo Jessie,

wat leuk weer iets van je te lezen :slight_smile:

Groetjes
Rike

2 „Gefällt mir“

Hoi Jessie,

Van mij ook een welkomsgroet na zo’n lange tijd en ik dacht dat je al in Nederland woonde ondertussen?

groetjes van

Hans.

2 „Gefällt mir“

Hallo Hans, dank je!
Ik heb een half jaar in Nijmegen gewoond. Maar dat is ook weer een tijde geleden :wink:

1 „Gefällt mir“

Welkom hier Jessi :slight_smile: Jouw Nederlands is al erg goed!

1 „Gefällt mir“

Dat mag ook wel, ze was jarenlang op een ander forum en daar is ze door ons klaargestoomd.

2 „Gefällt mir“

Oef, je zet die arme Jessi wel onder druk zo, Hans :wink:

1 „Gefällt mir“

Ik ken Jessi ook al langer (contact buiten forum om) :slight_smile:

Hé, wat leuk!

1 „Gefällt mir“

Hoi Jessi, wat leuk dat je ook hier bent! :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Wel, een beetje :sweat_smile::see_no_evil:

Maar ik heb heel wat dingen op het forum geleerd, dat klopt! @Haagsehans

1 „Gefällt mir“