Hoi, ik ben Jenni

Hoi allemaal,
ik ben Jenni en kom uit Duitsland. Ik ben dertig jaar oud en heb geen kinderen maar we hebben twee katten.
Ik ben dit jaar met mijn vriend op vakantie naar Nederland geweest. Wat zal ik zeggen - we zijn verliefd geworden op het land. Daarom willen we volgend jaar naartoe verhuizen.
Voordat we verhuizen willen we graag Nederlands leren. Duits is mijn moedertaal en ik spreek ook Engels. Maar niet so goed als Duits.

Hartelijke groeten,
Jenni

6 „Gefällt mir“

Hoi Jenni,
Welkom op het forum! Je schrijft al goed Nederlands! Heb je een Nederlandse cursus gevolgd?
In welke regio van Nederland wil je gaan wonen?
Groetjes van Anja

Hoi Anja,
dank je wel. Ik volg Ralf’s cursussen in het weekend en leer elke dag na het werk Nederlands. Schrijven gaat goed, maar ik heb nog steeds moeite met spreken. :slight_smile:
We willen graag naar de kustgebied, maar staan ook open voor andere gebieden.

Waar kom je vandaan?

Groetjes, Jenni

Aha, dan ben je hard bezig met Nederlands leren. Veel succes! Als je vragen hebt over de taal, cultuur of het land, dan mag je die hier altijd stellen!
Kijk ook eens bij de woordspelletjes hier op het forum, daar zul je vast ook nieuwe woorden tegenkomen en kun je oefenen met het Nederlands.

Het kustgebied is inderdaad erg mooi! Ik zou het ook leuk vinden om daar te wonen, omdat ik erg van de zee houd. Momenteel woon ik op de Veluwe (provincie Gelderland dus). Daar heb je weer andere natuur zoals bos en heide, en dat is ook prachtig!

1 „Gefällt mir“

Hoi Jenni,
wir haben uns im Kurs bei Ralf kennengelernt.
Schön, dass du auch hier bist.
Groetjes,
Barbara

Hoi Jenny,

interessant om te weten. Het zou fijn zijn meer over jouw verhuizing naar NL te lezen. Wij overwegen ook ooit naar Brabant te verhuizen maar dat moet wel goed voorbereid zijn qua werkplaats enz.
Spannend!