Hoi ik ben Hoppi

Hallo allemaal,
mijn naam is Hoppi, ik ben 47 jaar en ik woon in Rheine.
Ik leer Nederlands op de volksuniversiteit. Ik volg nu de cursus A2 deel 2, maar ik moet nog veel oefenen.
Ik hou van Lost Places, lopen/walken, uit eten gaan, vlooienmarkten en de trein nemen.
Ik wil graag mensen ontmoeten die ook Nederlands leren of in ruil daarvoor Duits willen leren. Zo kunnen we elkaar helpen. Wat ik mis zijn Nederlandse gesprekken.
Leren door te doen. :slight_smile:
Ik wens jullie een fijne dag.
Groetjes Hoppi

10 „Gefällt mir“

Hoi Hoppi. Hartelijk welkom in het forum. Ik ben uit Stemwede bij Diepholz maar ik bin in het begin met Nederlands leren. Een fijne dag!

Moin Hoppi,

herzlich willkommen im Forum.

Viele niederländische Grüße nach Rheine,

Peter

Het is niet zo belangrijk, maar toch leuk om te vertellen toen ik Rheine las.
Ik was als dienstplichtig militair van 1969 tot 1970 bijna 16 maanden in Rheine Bentlage bij de Niederländische NATO Einheit. Vaak ging ik naar de stad of naar het station om naar huis te gaan voor het vrije weekend. Bestaat Hues Ecke nog ???

Hoi Axel,
dank je voor nieuws. Ik wens je veel succes bij het leren. Groetjes na Stemwede. Dat is bijna in de buurt. :wink: Eene fijne avond.

Dank je Peter. En ik stuur de groeten naar Nederland. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hoi Haagsehans.
Nee, dat vind ik geweldig. Dat doet me denken aan leuke tijden. Er is zoveel veranderd in Rheine.
Ik ben 1975 geboren, maar de karzernen Bentlage en Gellendorf, daar stond Rheine om bekend.
Je ken zeker ook de Tenne. Dat was mijn tweede thuis toen ik jong was. :wink:
En onze station. Ook een beetje veranderd, maar ik vind hem leuk.
Hues Ecke is er nog steeds. En zo heet het ook nog.
Groetjes :slight_smile:

Hoi Hoppi,

We hadden eerder al even contact, maar ik had nog niet op dit berichtje gereageerd. Van harte welkom hier op het forum!

Kun je alles goed vinden en werkt het forum naar tevredenheid? Als je vragen hebt, laat het gerust even weten.

Voor nu alvast een heel fijn weekend, groetjes!

Ralf (admin)

Hoi Ralf,
dank je wel. Ik ben blij, dat ik er ben.
Ik kijk nog steeds rond. Als ik vragen heb neem ik contact met je op.
Ik wens je ook een fijn weekend. :slight_smile:
Groetjes Hoppi

1 „Gefällt mir“