Hoi, ik ben Holger - gelukkig nieuwjaar!

35 jaar geleden begon ik een heftige relatie met een meisje, die omstreeks 1588 Nederland „steelsgewijs binnengeslopen“ was. In het 17e eeuw werd zij met haar gouden jurk door de hele wereld bewondert. Maar in 1780 was zij oud en ziek. Gelukkig begonnen in die tijd bekwame en moedige mensen de oude matrone te vernieuwen. Ik heb er 30 jaar geleden een proefschrift over geschreven – en draag sindsdien als enige Duitser trots de onderscheiding “Ouderwetse Nederlandse Patriot” (ONP, door mijzelf gesticht en toegekend :wink:) Ik moet bekennen: Net in mijn heimatstad Berlijn werden in 1787 de bevelen gegeven om de moedige vernieuwingswerk te onderdrukken. Op deze manier stierf mijn oude meisje in 1795 een koude dood. Maar ik weet, dat ze alleen eeuwenlang slaapt. Met een verbeterde Nederlands zal ik ze weer opwekken!
Bovendien hou ik van Nederpop (Bløf, De Kast, R. Jacott, B. de Groot, F. Boeijen o. a.) en ik ben een “Vriend op de Fiets”. Als “Vriend” fietste ik de afgelopen twee zomers door elf van twaalf provinciën van Nederland.

7 „Gefällt mir“

Hoi Holger! Gelukkig Nieuwjaar en een hartelijk welkom op het forum.
Jouw Nederlands klinkt ontzettend mooi. De stijl van je intro tekst is vrij uniek.
Je zult er veel aardige mensen leren kennen om je verhalen en ervaring
met de Nederlandse cultuur mee te delen. Groeten, Emilian.

2 „Gefällt mir“