Hoi, ik ben Herbert

Hallo,

ich bin Herbert und neu auf dieser Seite.
Ich wohne in Kalkar, spreche etwas niederländisch und möchte die Sprache besser können.
Meine Hobbies sind Fahrrad fahren, Wandern, Trompete spielen und andere schöne Dinge.
Ich freue mich, von Euch zu hören

Hoi,

ik ben Herbert en nieuw op deze site. Ik woon in Kalkar, kan al een beetje Nederlands spreken en wil de taal graag beter leren. Mijn hobby’s zijn fietsen, wandelen, trompet spelen en vele andere interessante dingen.
Ik kijk er naar uit om van je te horen

11 „Gefällt mir“

Hallo Herbert,

schön, dass du uns gefunden hast. Hier kannst du nicht nur die niederländische Sprache besser lernen, sondern dich auch über andere schöne Dinge austauschen.

Wie lange lernst du denn schon Niederländische und was ist dein Beweggrund zum Lernen der Sprache?

2 „Gefällt mir“

Hoi Herbert,

welkom en veel plezier hier bij ons! Je schrijft al aardig Nederlands, hoe lang ben je het al aan het leren? Kalkar is natuurlijk vlak bij de grens, dus ik vermoed, dat je ook vaker in Nederland bent? Heb je al een lievelingsplek daar?

Groetjes Gabi

1 „Gefällt mir“

Hallo Saylana,

Ik heb in oktober vorig jaar cursus voor beginners over een week op de Volkshochschule geleert en sinds leer ek met een zelfstudieboek. Ik overweeg of ik door moet gaan studeren aan het centrum voor volwasseneneducatie. Dit zijn avondcursusse en de voortgang is traag.

Ik wil Nederlands leren omdat we binnenkort in Nederland willen fietsen.
We wandelen vaak in de Maasduinen (Reindersmer) en fietsen soms langs de Duits-Nederlandse grens.
In welke deel van Nederland woon je of kom je uit Duitsland?
Waarom ben je op het forum?

Grootjes

2 „Gefällt mir“

Hoi Herbert,

ik ben Duitse en woon in Düsseldorf. Düsseldorf is weliswaar niet ver van de grens maar dat is niet de reden waarom ik Nederlands leer. Ik ga niet vaak naar Nederland. Ik wilde gewoon een nieuwe taal leren en koos Nederlands omdat ik dacht dat ik de taal eens zou kunnen gebruiken in het leven. Misschien gaan we toch een keer naar Nederland met vakantie, wie weet.

Op het forum ben ik om een beetje te oefenen en niet alles weer te vergeten wat ik geleerd heb. Bovendien zijn hier aardige mensen en sommigen ontmoeten regelmatig in Düsseldorf aan de stamtafel.

Groetjes,

Saylana

5 „Gefällt mir“

Hoi Herbert,
Welkom op het forum. Leuk dat je de Nederlandse taal leert.
Groeten uit Delft,
Peter

1 „Gefällt mir“