Hoi, ik ben Giovanni uit Nederland

Ik ben Giovanni Vlissingen. Ik ben 55 jaar oud en heb een zoon van 28 en een dochter van 25.
Mijn interesse in de Duitse taal is gelegen in het feit dat ik bijna 25 jaar vanuit Hamburg gewerkt heb. Daar heb ik ook mijn vrouw leren kennen. Ik was stuurman op de grote vaart (eerst olietankers en daarna containerschepen). Ik was normaliter altijd 6 weken weg maar daarna had ik altijd 6 weken vakantie. Na het overlijden van mijn vrouw ben ik teruggegaan naar Nederland en ben terecht gekomen in Vlissingen, waar ik nu stuurman ben op een loodsboot (Pilots). Ik mag nu de hele dag (en nacht) loodsen van en naar schepen brengen, die de haven van Antwerpen in willen of uit willen.
Ik hoef dus niet meer (zoals veel Duitsers graag doen) op vakantie naar Zeeland want ik woon er al. Italië is mijn grote favoriet. Dat komt ook omdat mijn moeder Italiaanse is. Ik ben gek op de Italiaanse keuken (zelf maken en opeten). Dat heb ik vroeger met de paplepel ingegeven gekregen. Een andere passie van mij is natuur- en portret fotografie.

In elk geval, het lijkt mij heel erg leuk om op dit forum (als de tijd het toelaat) een beetje mee te mogen draaien.

12 „Gefällt mir“

Hoi Giovanni, leuk dat je meedoet hier (en meteen al in een aantal threads actief bent). Als moedertaalspreker Nederlands kun je de Duitsers vast helpen hun Nederlands te verbeteren.

Daar zullen veel forumleden je inderdaad om benijden :wink:

2 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom Giovanni. Zo te horen heb je een afwisselend leven :slight_smile:

Leuk dat je fotografeert. Dat doen volgens mij best veel mensen hier in het forum.

1 „Gefällt mir“

Hoi Giovanni,

Welkom op dit forum. In Duitsland „saugt man etwas mit der Muttermilch ein“, in Nederland naar het schijnt krijg je het „met de paplepel ingegeven“. Grappig. Zijn Nederlandse moeders niet zo gek op borstvoeding?

Veel plezier hier wenst

Saylana

3 „Gefällt mir“

Herzlich Willkommen im Forum, Giovanni :slight_smile:

Ik kom van oorsprong uit IJmuiden en dus ken ik de Pilots ook wel. Ik ben ook een keertje meegeweest met een loodsboot. Mooi vak Giovanni :slight_smile:

Hartelijke groetjes, Kitty.

3 „Gefällt mir“

Hoi Giovanni,

Hartelijk welkom ook van mij. Leuk dat je er bent. :slight_smile:

Ik ben wel wat nieuwsgierig (wanneer ik TE nieuwsgierig ben laat het me gewoon weten :wink: ) :
Ben jij dan ook tweetalig opgegroeid? (Nederlands en Italiaans?)
En jouw kinderen (ook)?
Gebruik je het Duits nog vaak op je werkplek in Zeeland?

Groetjes,
Jessi

3 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Giovanni!

Je hebt dan veel van de wereld gezien, lijkt me. En toen je vroeger zoveel over de wereldzeeeën voer, zag je dan ook wel eens walvissen (Ik lees Moby Dick nu)? :slight_smile:

Groeten van een Nederlander uit Aken,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Warum, @Giovanni? Das finde ich schade.

Groetjes,
Andrea

2 „Gefällt mir“

Dankjewel @alex

Dankjewel @Elsa

Dankjewel @Saylana

Dankjewel @Kitty

Dankjewel @GoodbyeRoutine

Dankjewel @ralf

Dankjewel @Andrea1. Dankzij jouw reactie ben ik teruggekomen :smile:

4 „Gefällt mir“

Ik snap er niks van… wat is er gebeurd?

6 „Gefällt mir“

Ich weiß auch nicht was passiert ist, maarre… welkom terug @Giovanni :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Leuk dat je terug bent. :slight_smile:

Ook van mij een hartelijk welkom op het forum.

Groetjes,
Andrea

1 „Gefällt mir“

Keine Ahnung, Jessi.

Jedenfalls schön, dass Giovanni wieder da ist.

1 „Gefällt mir“

Ich werde es dir ein anderes Mal erzählen… :wink:

2 „Gefällt mir“

Ik hou van Tim Schalkx

Waroom houden Nederlandse kinderen zo van zwemmen?

Hoi Giovanni,
Ik zit op het moment in Westkapelle op het strand en zie vaak die pilots voorbij varen.