Ik ben Giovanni Vlissingen. Ik ben 55 jaar oud en heb een zoon van 28 en een dochter van 25.
Mijn interesse in de Duitse taal is gelegen in het feit dat ik bijna 25 jaar vanuit Hamburg gewerkt heb. Daar heb ik ook mijn vrouw leren kennen. Ik was stuurman op de grote vaart (eerst olietankers en daarna containerschepen). Ik was normaliter altijd 6 weken weg maar daarna had ik altijd 6 weken vakantie. Na het overlijden van mijn vrouw ben ik teruggegaan naar Nederland en ben terecht gekomen in Vlissingen, waar ik nu stuurman ben op een loodsboot (Pilots). Ik mag nu de hele dag (en nacht) loodsen van en naar schepen brengen, die de haven van Antwerpen in willen of uit willen.
Ik hoef dus niet meer (zoals veel Duitsers graag doen) op vakantie naar Zeeland want ik woon er al. Italië is mijn grote favoriet. Dat komt ook omdat mijn moeder Italiaanse is. Ik ben gek op de Italiaanse keuken (zelf maken en opeten). Dat heb ik vroeger met de paplepel ingegeven gekregen. Een andere passie van mij is natuur- en portret fotografie.
In elk geval, het lijkt mij heel erg leuk om op dit forum (als de tijd het toelaat) een beetje mee te mogen draaien.
Hoi Giovanni, leuk dat je meedoet hier (en meteen al in een aantal threads actief bent). Als moedertaalspreker Nederlands kun je de Duitsers vast helpen hun Nederlands te verbeteren.
Daar zullen veel forumleden je inderdaad om benijden
Welkom op dit forum. In Duitsland „saugt man etwas mit der Muttermilch ein“, in Nederland naar het schijnt krijg je het „met de paplepel ingegeven“. Grappig. Zijn Nederlandse moeders niet zo gek op borstvoeding?
Hartelijk welkom ook van mij. Leuk dat je er bent.
Ik ben wel wat nieuwsgierig (wanneer ik TE nieuwsgierig ben laat het me gewoon weten ) :
Ben jij dan ook tweetalig opgegroeid? (Nederlands en Italiaans?)
En jouw kinderen (ook)?
Gebruik je het Duits nog vaak op je werkplek in Zeeland?
Je hebt dan veel van de wereld gezien, lijkt me. En toen je vroeger zoveel over de wereldzeeeën voer, zag je dan ook wel eens walvissen (Ik lees Moby Dick nu)?