Hoi, ik ben Gabriele

Leuk om hier te zijn. Ik ben blij om jullie te leren kennen.
Nou, wie ben ik? Ik ben Gabriele en woon (nog) in Aken.
Sinds 2,5 jaar leer ik Nederlands (gedeeltelijk ook met Ralf) omdat mijn levensgezel Nederlander is en in Nijmegen woont. Maar ik hou ook van vreemde talen en ik vind het belangrijk om Nederlands te kunnen praten wanneer je zo dicht aan de Nederlandse grens wont.
Mijn vriend en ik hebben een zogenoemde „weekend-relatie“. Maar dat zal binnen kort veranderen, dan gaan wij zamen verhuizen naar Belgie vlak over de grens.

11 „Gefällt mir“

Veel succes met alles en blijf maar gezellig bij ons, kan je nog een hoop van opsteken !
Hierbij nog een paar kleine correcties.

groet uit Beieren.

2 „Gefällt mir“

Hoi Gabriele,

Leuk dat je jezelf even voorstelt. :slight_smile:

Misschien wil je vriend zich ook registreren op het forum.
Wij hebben altijd een tekort aan echte Nederlanders. :wink:

In ieder geval veel succes met alles en veel plezier op dit forum. :slight_smile:

Groetjes,
Andrea

3 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom, Gabriele :slight_smile: Wat mooi, dat je nu op het forum zit. Ik wens je heel veel plezier bij het lezen en schrijven op het forum :+1:

Dat zijn hele leuke plannen! Succes daarmee iig :four_leaf_clover:

Hoi Jessie, dank je voor jouw haartelijk welkom hier en voor de goede wensen. De plannen zijn goed maar ook heel anstrengend, dus. Jullie kunnen je zeker voorstellen, hoe het is twee huishouden in een huis te verplaatsen. Ik heb ervaan al hoofdpijn :face_with_head_bandage:
Ik heb nog iets anders te vertellen: Ik heb vanaf begin van Corona een blog in Duits en Nederlands geschreven. Nu heb ik een nieuwe blog begonnen „de cultuurverschillen tussen Nederlanders en Duitsers“. Ralf was van mening dat ik hem hier goed kan plaatsen. Maar waar kan ik dat doen?

3 „Gefällt mir“

bij de koffiehoek !

1 „Gefällt mir“

Dat wist ik niet!

Leuk! Waar in België? Aken is hier niet zo ver vandaan. Ik woon sinds een paar maanden in Valkenburg (a/d Geul).

1 „Gefällt mir“