Hoi ik ben Daniel uit Essen

Hoi ik heet Daniel. En ben 33jaar oud.
Kom uit Essen
Sinds 2008 getrouwd.
Ik werk bij DB Fernverkehr als machinist en volg nu de opleiding machinist NL/NS.
Daardoor heb ik een taalcursus gekregen en afgerond met B1 voor spoorverkeer.

Nu mag ik de taalvaardigheid verbetern. Helaas maak ik nog vaak foutjes bij de grammatica

9 „Gefällt mir“

Hoi Daniel,
Leuk dat je je hier aanmeldt. Grappig dat er speciale taalcursussen voor treinmachinisten zijn. Ik heb me wel eens afgevraagd hoe buitenlandse machinisten aan hun Nederlandse kennis komen, maar dacht eigenlijk dat dat een soort van zelfstudie was. Ik vind het altijd leuk als een conducteur of machinist in meerdere talen spreekt. Zelf reis ik een paar keer per week van Delft naar Amsterdam, dat is een uur treinen. Vorig jaar ben ik met de trein naar Düsseldorf en Berlijn gegaan. Misschien kom ik ooit nog eens bij jou in de trein, want volgend jaar ga ik 4 maanden in Bonn studeren. Veel plezier op het forum.

Groeten uit Delft,
Peter

1 „Gefällt mir“

Welkom Daniel,
Met het diploma B1 heb je de Nederlandse taal al behoorlijk on der de knie.
Leuk, dat je door wilt gaan met oefenen.
Ga maar wat rondneuzen, hier vind je veel tips, links en taalspelletjes.
En natuurlijk kun je altijd vragen stellen.

Veel plezier hier op het forum :slight_smile:
Groetjes uit Düsseldorf,
Rike

2 „Gefällt mir“

Bedankt…
Voor treinpersoneel is er ne specifieke taalcursus.
Omdat wij alleen met de treindinstleider spreken.
Dus heb ik alleen B1.

Maar ik heb veel plezier met de taal. En wil nu graag beter worden. Natuurlijk ook om in Amsterdam ofzo tw kunnen praten

3 „Gefällt mir“

Hoi Daniel,

Hartelijk welkom op het forum. :slight_smile:

Maar met met B1 heb je echt de taal behoorlijk onder de knie. Daar ben ik het met @Rike eens.

Ik wist ook niet dat er speciale taalcursussen voor machinisten zijn,
maar dan heb je al een speciale woordenschat, helemaal cool. :+1:

Ik wens je in ieder geval veel plezier op het forum.

Groetjes,
Andrea

1 „Gefällt mir“

Hoi Daniel,

Welkom hier en wat spannend zeg! Bedoel je, dat er speciale cursussen zijn met een heel specifieke B1 taalcurs, dus je hebt geen
“echte” B1?

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Toch, ik heb B1. Maar aanvullend spoorverkeer met specifike woordenschat.

2 „Gefällt mir“

Hoi, Daniel,

Hartelijk welkom op het forum. Misschien mag ik het vertellen: Jij vroeg om Nederlandse bijlessen op ons buurtforum. Omdat je al zo goed Nederlands spreekt en schrijft, heb ik je dit forum aanbevolen. Ik hoop dat je het hier leuk vindt.

Nicolas

Hoi Nicolas
Toch ik vind het echt leuk hier.

Deze week ben ik in Amersfoort voor de opleiding.
Ik denk achter dit week heb ik vraagen

1 „Gefällt mir“

Hoi Daniel,

Hartelijk welkom op het forum :wave:

Jouw Nederlands is heel goed, maar ja… met B1 dan, 'tuurlijk :+1: Ik vind het ook heel spannend dat er specifieke cursussen bestaan voor dit soort “woordenschat”.
Op het forum bezig zijn helpt je zeker met je grammatica. We helpen elkaar hier heel graag.

Groetjes vanuit een buurstad van jou :wink:

1 „Gefällt mir“

Ik was ook pas verrast dat het ervoor bijzondere woordenschat geeft.
Bijvoorbeeld:
Aspotten of wielflens en en en…