Hoi, ik ben blij dat ik jullie gevonden heb 😊 (Claudi)

Hoi allemaal, ik ben Claudia. Ik ben bijna 59 (Ik ben jaarig in februari) en ik woon in de buurt van Dortmund in een kleine stad. Ik ben gescheiden en heb twee zonen die allebei studeren. Ik leer Nederlands omdat Ik graag naar Nederland ga (dat is een uurtje te rijden naar Winterswijk of naar Venlo). Ik ben begonnen met een cursus in oktober 2018. In de zomer was ik onderweg in Nederland, heb gelogeerd op kleine campeerplaatsen. Dus kon ik veel praten en oefenen omdat ik met vele aardige Nederlanders contact had. Ik vind het heel leuk dat ik deze community heb gevonden!!! Ik ben heel blij. Ik verheug me op de „gespreken“ en nieuwe mensen (en ook nieuwe woorden!)
Groetjes van Claudia

13 „GefĂ€llt mir“

Hartelijk welkom, Claudi.
Jouw Nederlands is al heel goed. Ik verbeter een paar kleine foutjes:

jarig ; je zou ook kunnen schrijven: ik heb in februari verjaardag

beter is:

ben ik onderweg geweest

gesprekken

Groetjes van Dirk (in Nijmegen geboren; de oudste stad van Nederland. Dicht bij de grens,)

3 „GefĂ€llt mir“

Dank je wel, beste Dirk!!!
Hartelijke groetjes van Claudia :blush:

1 „GefĂ€llt mir“
Off topic

Is niet Maastricht de oudste stad van Nederland? Of is er niet tenminste sprake van een discussie daarover tussen die twee steden? :slight_smile:

3 „GefĂ€llt mir“

Niet alleen tussen Maastricht en Nijmegen, ook tussen Voorburg en Heerlen
maar als geborene Nijmegenaar ben ik natuurlijk voor Nijmegen :wink:
zie ook Wikipedia: Oudste stad van Nederland

4 „GefĂ€llt mir“

Welkom Claudi,

en heel veel plezier - ook met onze bekvechtende Nederlanders hier
 :wink:

groetjes
Gabi

1 „GefĂ€llt mir“

Heel grappig, de discussie :grinning:
Groetjes terug van Claudia

Hoe bekvechtend, Gabi? Das ist doch eine gesittete Diskussion hier :wink: (+1 voor Nijmegen 
)

Hartelijk welkom ook van mij Claudi. Leuk dat je gewoon lekker in het Nederlands schrijft. Zo leer je het snelste :):smiley:

1 „GefĂ€llt mir“

grapje :wink:

2 „GefĂ€llt mir“

Dank je wel, lieve Alex. Ik vind het heel leuk dat ik hier geweldige en vriendelijke ondersteuning krijg!!

Hartelijke groetjes van Claudi

1 „GefĂ€llt mir“

Hoi Claudia,
Welkom op het forum. Ik zag je al in een aantal thema’s staan. Leuk :+1:
Groeten uit Delft,
Peter

2 „GefĂ€llt mir“

Hoi Peter,
dank je wel voor het hartelijk welkom! Ja, ik vind alle thema‘s hier heel interessant en leerzaam voor mij. Ik ben verrast hoe veel ik al kan begrijpen😊
Groetjes van Claudi

Delft is een mooie stad, vind ik. Ik ben er in de zomervakantie geweest.:two_hearts:

2 „GefĂ€llt mir“

Leerzaam :wink:

2 „GefĂ€llt mir“

:+1:t4: Dank je!!!:blush:

1 „GefĂ€llt mir“

Hallo Claudia, Du hast geschrieben, dass Du dein “SuperniederlĂ€ndisch” in einem Kurs gelernt hast. Kannst Du mir verraten in welchem Ort und wo? Wir wohnen wohl recht nah beieinander und ich bin auf der Suche nach einem neuen NL-Kurs. Liebe GrĂŒĂŸe aus Schwerte von Brigitte

Hallo Brigitte,

vielen lieben Dank fĂŒr das Kompliment. Von „super“ kann noch nicht die Rede sein
 ich bin bei der VHS in LĂŒnen im 3. Kurs (A2 abgeschlossen). Der Unterricht ist mittwochs von 18.30 Uhr bis 20 Uhr und wir können noch gut jemanden gebrauchen, da der Kurs immer vom „Aussterben“ bedroht ist. Viel gelernt habe ich auf Reisen und mit persönlichen Kontakten.
Ich wĂŒrde mich freuen, von dir zu hören!

Ganz liebe GrĂŒĂŸe von Claudia

1 „GefĂ€llt mir“

In elk geval blijkt tenminste het oudste gebouw van Nederland inderdaad in Zuid-Limburg te zijn: :nerd_face:

3 „GefĂ€llt mir“