Hoi, ik ben Barbara (Baba)

Hoi ik ben Barbara uit Schleswig-Holstein, dat is in Duitsland aan de deense grens.
Ik ben 63 jaar oud en leer Nederlands omdat mijn man Nederlander is.
Groetjes uit Eckernförde

10 „Gefällt mir“

Heel goed Barbara en hartelijk welkom.
Veel succes, maar met een Nederlander aan jouw zijde geen probleem.

groet van Hans

2 „Gefällt mir“

Hoi Barbara,
hartelijk welkom op het forum en heel veel plezier hier :slight_smile:

Ik ben wel wat nieuwsgierig: Praat jij met je man dan Duits, Nederlands, Engels of nog iets anders? :slight_smile: Op deze vraag moet je natuurlijk geen antwoord geven als je dat niet wilt :wink:

1 „Gefällt mir“

Hoi Jessi,
ich antworte mal auf Deutsch (und ich antworte gern).
Mein Mann und ich sind erst seit einem Jahr zusammen (der Vollständigkeit halber: ich habe eine über 30jährige Ehe hinter mir gelassen, aus der 2 wunderbare Kinder entstanden sind).
Nun habe ich zum großen Glück einen sehr lieben Niederländer an meiner Seite, der selbst auch schon über 20 Jahre in Deutschland lebt.
Also sprechen wir hauptsächlich Deutsch.
Nun habe ich die Familie meines Mannes in den Niederlanden kennengelernt, die alle Deutsch oder Englisch können, aber es gibt 2 kleine Enkelkinder mit denen ich schon ein wenig auf Niederländisch Kontakt aufgenommen habe.
Mich interessiert die Niederländische Sprache und Kultur, deshalb bin ich hier und hoffe ich kann recht bald mehr auf Niederländisch schreiben.
Groetjes,
Barbara

2 „Gefällt mir“

Oh wat leuk! Ik vind het prima, dat jij nu de taal wilt leren, om met de familie ook in het Nederlands te praten, vooral met de kleinkinderen dan :slight_smile:

Heel veel succes! Ik denk, dat het forum hier prima is om de taal te leren :slight_smile: De „Sprachspiele“ zijn goed om je woordenschat uit te breiden en in het oefenhoekje kan je bijvoorbeld zelfs kleine tekstfragmenten (of enkele zinnen) plaatsen, naar die we dan kijken, hoe goed het al is, of waar het dan beter kon :wink:

1 „Gefällt mir“

Hoi Barbara,

Groetjes uit Itzeho!. Blij dat ik niet alleen uit Schleswig-Holstein hier ben :slight_smile:

Groetjes
Hanno

Hoi Hanno,
dankjewel und groetjes terug naar Itzehoe.
Hoe lang bent je al hier?

Hoi Barbara,

:slight_smile: ik ben Duitse. Maar mijn geboortestad is Keulen. In 2001 ben ik naar Hamburg en later naar Schleswig-Holstein vertrekt

Groetjes

Hanno