Hoi iedereen! Ik ben Sarah

Hoi allemaal, ik ben Sarah.

Op het moment studeer ik ‘maatschappijwetenschapen’ in Aken (dat ligt vlak bij de grens). Vanwege mijn studie ben ik verplicht twee taalcursussen te doen, daarom heb ik dit semester Nederlands met Ralf geleert.
Omdat ik vroeger ook eens in Nederland (Eygelshoven om precies te zijn) gewoond heb, vind ik NEderlands als taal heel spannend. En hier in het grensgebied is Nederlands ook wel nuttig!

Ik verheug me al erop met julie in het discussie forum de kletsen :blush:

Groetjes
Sarah :two_hearts:

5 „Gefällt mir“

Hoi Sarah,
Van harte welkom op het forum :smiley: Wat studie betreft hebben we ongeveer dezelfde achtergrond: ik heb communicatiewetenschappen gestudeerd, ook een sociale wetenschap.
Je hebt een leuke foto! En als ik er twee keer op klik, zie ik AC/DC, ben jij fan van hen? Ik heb geleerd dat in Aken veel mensen fan zijn van AC/DC vanwege “AC” wat staat voor “Aachen” :wink:
Veel plezier hier!
Groetjes, Ralf

1 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom ook van mij Sarah.

Eygelshoven? Dat moest ik even opzoeken :slight_smile: Het blijkt een klein plaatsje in de provincie Limburg te zijn. Hoe ben je daar verzeild geraakt?

Bedankt voor het lieve ontvangst :grin:
Naar Eygelshoven zijn mijn ouders 1992 verhuist omdat de huizen daar zo goedkoop waren. Het is inderdaad maar een zeer klein plekje, maar ik kon daar zeer van mijn kinderjaren genieten!

Van AC/DC hou ik door mijn vader hij is een fan van hun en mijn zusje en ik door zijn invloed ook. Toen wij hoorden dat ze 2015 naar Keulen kwamen hebben wij de kans angegreepen en kaartjes gekocht :relieved:
Daar is dan ook de foto ontstaan.

3 „Gefällt mir“

Graag gedaan :smiley: Leuk verhaal achter die foto van AC/DC. Voor @alex Alex heb ik hier nog wel een boek met de mooiste 101 plekjes van de EUregio Maas/Rijn (moet ik wel even controleren of Eygelshoven erin staat) :wink:

1 „Gefällt mir“

Hé Sarah, op je ava sta je met een camera in je hand. Is fotograferen een hobby van je?

1 „Gefällt mir“

Fotograferen is niet echt een hobby, maaar ik hou heel erg van fotos en herinneringen. Uren kan ik ergens zitten en oude fotos bekijken. Ik vind het jammer dat er niet meer fotos van alles gemaakt worden, voral omdat het vandaag zo makkelijk en snel is!

2 „Gefällt mir“

Leuk! Dan heb je vast ook een Instagram-account, of niet?

Tegenwoordig is het inderdaad heel makkelijk om dingen te fotograferen. Ik gebruik mijn mobiel bijvoorbeeld zelf meer om foto’s te maken dan om te bellen :wink:

Nee Instagram heb ik niet :grinning: Ik weet ook niet precies waarom. Heb het gewoon nooit leuk gevonden daar iets op te zetten en dan nog met al die hashtags … :sweat_smile:

2 „Gefällt mir“

Ik heb een Instagram-account maar daar doe ik ook maar weinig mee, eerlijk gezegd, dus ik begrijp je wel :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Ik zou ook wel meer foto’s willen maken, vooral van mijn kinderen. Maar ik maak er te weinig tijd voor vrij; nou ja, ik heb te weinig tijd, beter gezegd :confounded: Gek eigenlijk, want het klopt wat je zegt @Sarah, het is vandaag zo makkelijk en snel…

2 „Gefällt mir“

Tijd is vaak meer een kwestie van prioriteit

Dieses Wortspiel klappt im Deutschen leider nicht: Zeit ist eine Frage der Priorität.

2 „Gefällt mir“

@alex dat spreekwoordje vindt ik heel leuk! :smiley: Heb je daar nog meer van?

@ralf Ik snap wel als je zegt dat er geen tijd voor is, maar een “Schnappschuss” (ik weet echt niet hoe ik dat op het Nederlands moet zeggen) is snel gemaakt! Voral met de moderne mobieltjes die bijna iedereen heeft :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

@sarah: goed idee, spreekwoorden! We kunnen er een spreekwoordenrubriek van maken! :smiley: Die hebben we geloof ik ook nog niet. Als je wilt, Sarah, mag je een nieuwe categorie maken, dat kunnen namelijk alle forumleden, die wordt dan speciaal voor spreekwoorden. Een goed begin is het halve werk :sunglasses:

Oh, moment. Onder “Grammatica en woordenschat” is er al een rubriek met spreekwoorden, Sarah. Daar staan nog meer leuke uitdrukkingen! :blush:

2 „Gefällt mir“