Hoi allemaal (Rainer)

Hoi allemaal,
ik ben Rainer, 47 jaar oud en ik leer sinds 3,5 jaar Nederlands bij de “Volkshochschule”. Ik woon in Wachtendonk-Wankum (D), dicht bij de Nederlandse grens in de buurt van Venlo. Mijn hobby’s zijn fietsen (mountainbike en racefiets) en houtdraaien. Graag mag je al mijn fouten te corrigeren. :slight_smile:

Groetjes,
Rainer

4 „Gefällt mir“

Goedemorgen Rainer,

Van harte welkom en leuk dat je je even voorstelt.

Graag verbeter ik je fouten…alleen kan ik er geen ontdekken :slight_smile:

Nou goed, misschien een paar details:

en

We zien uit naar je toekomstige bijdragen, veel plezier op het forum!

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf

2 „Gefällt mir“

Hoi Rainer,
Welkom hier op het forum. :wave:

Is de Nederlandse taal ook een van jouw hobby’s? Of leer je de taal voor jouw werk?

Met jouw racefiets ben je zo in Venlo om de Nederlandse lekkernijen te kopen :biking_man: :slight_smile:

Veel plezier hier, doe gewoon mee :keyboard::computer_mouse: .

Groetjes,

Rike

4 „Gefällt mir“

Hoihoi, Rainer,

Ook namens mij hartelijk welkom op het forum!

Groetjes uit Friesland,

Kitty.

2 „Gefällt mir“

Welkom Rainer,

en jou Nederlans is al prachtig!

Groetjes
Gabi

2 „Gefällt mir“

Hallo Rainer,

hartelijk welkom hier.

Groetjes uit Niedersachsen,

Loes

2 „Gefällt mir“

Hallo Rainer,

Hartelijk welkom. Leuk dat je hier mee wil doen. Kom je vaak in Nederland (om de taal te oefenen)?
Groeten uit Delft,
Peter

Hoi allemaal,
Hartelijk bedankt.

De familie van mijn moeder komt uit Pannigen en mijn oma sprak af en toe Nederlands (helaas niet bij ons kinderen). Mijn grootmoeder en haar kinderen vluchtten in 1944 naar een broer in Wankum (D), nadat hun huis in Panningen tijdens een bombardement werd verwoest.

Ik heb vrienden in Nederland en België en wil ook graag Nederlands leren uit respect.

Soms heb ik ook de mogelijkheid Nederlands in mijn beroep te spreken.

Minstens een keer per week rijd ik naar Nederland (Venlo en Velden) om boodschappen te doen.

Groetjes,
Rainer

2 „Gefällt mir“