Hoi allemaal, Ik ben een beginner

Hoi allemaal,

Ik ben twintig jaar oud, een beginner en woon in Duitsland. Ik leer de taal nou al vijf maanden en ben blij hier te zijn en deze forum gevonden te hebben.

De reden waarom ik de taal leer is dat ik van de Nederlandse taal en cultuur houd en ook vaak op vakantie er ben. In de afgelopen maanden heb ik al een beetje de grammatica en de zin structuur geleerd. Bovendien luister ik zoveel als mogelijk naar Nederlandse muziek en kijk naar televisieprogramma of afleveringen in het Nederlands.

Om vocabulaire te leren gebruikte ik aan het begin duolingo maar nu oefen ik liever met anki.
Spreken heb ik tot nu nog niet echt geoefend want ik heb niemand met die ik kan praten/ ik niet in de buurt van de grens woon.
Daarom is mijn spreekvaardigheid en uitspraak hoogstwaarschijnlijk nog erg slecht.
Niettemin zou ik graag eens bij de online stamtafel meedoen als de mogelijkheid bestaat.

Nou wens ik iedereen nog een fijne avond.

7 „Gefällt mir“

Hoi beginner,
Hartelijk welkom op het forum. Heb je ook een naam of hoe wil je dat we je aanspreken?
En waar kom je vandaan? Er zijn verschillende stamtafels.
Groetjes,
Nicole

Hoi,
Ik ben wel vergeten mijn naam te noemen jammer! Jullie kunnen me graag Richard noemen en ik kom uit Saksen.
Ik bedoel die online stamtafel die één keer per maand op zoom plaatsvindt.
Groetjes

1 „Gefällt mir“

Hallo Richard, hier een paar kleine verbeteringen. 1x heb ik er ertussen uitgehaald, helaas heeft ons programma geen doorstreepfunctie.
Ik wens je succes met het leren !

groet van Hans

Bedankt voor de correctie!