Hoe kan men "Backwagen" in het Nederlands vertalen?

Beste Nederlanders,

Wij zijn op zoek naar een fornuis met „Backwagen“.

En omdat wij zo dicht bij de Nederlandse grens wonen wil ik ook heel graag bij Marktplaats.nl zoeken. Maar is er voor „Backwagen“ een Nederlandstalig woord dat ik kan intoetsen?

Als ik bij Google „Bakwagen“ zonder c intoets, dan levert dit het volgende resultaat op:
https://www.google.com/search?q=bakwagen&client=tablet-android-samsung&prmd=ismvn&sxsrf=ACYBGNS_JCNJ4Bt7Qb-_SdTo7WEP_cP1og:1573042345547&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiF–Oxx9XlAhXeShUIHaZDB_IQ_AUoAXoECA4QAQ&biw=1280&bih=800&dpr=1.5

Maar dit is helemaal niet wat ik zoek… :slight_smile:

Alvast bedankt!
Ricardo!

Ik weet het helaas niet, maar van Neff bestaan ovens, waar de deur onder het oven verdwijnt - “slide & hide”.

Ook heb ik net op maarktplaats gezocht, maar behalve peperdure fornuizen is er bijna niets te vinden…

1 „Gefällt mir“

Hoi Ricardo,

Ik heb de vraag doorgegeven aan Marlijn, maar zij heeft ook geen idee.

„Geen idee, uitschuifoven misschien?“

Maar in deze richting zou ik zoeken een ook een parafrase geven.

Ik heb trouwens ook op maarktplaats.nl gekeken en ik ben het eens met Gabi:

behalve peperdure fornuizen is er bijna niets te vinden…

1 „Gefällt mir“

Het is een ovenbakwagen.

Altijd effe aan de kok vragen!

effe = mal eben

1 „Gefällt mir“

@Schlumpi79 Ik heb effe jouw “Backwagen” naar het Nederlandse “bakwagen” omgezet…. Dit is vermoedelijk ook de reden hoezo je deze soort oven niet kon vinden. Toets je de Nederlandse versie in Google.nl levert deze wel goede resultaten. (Maar op marktplaats is er nog stees niets te vinden)

https://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en-apparatuur/ovens-en-grills/m1477612437-siemens-combimagnetron-en-bakwagen-oven.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Hoi Hans,

laten wij Ricardo maar zelf zoeken… Natuurlijk is er beweging op marktplaats, dus, toen ik heb gekeken was een moment waar niets te zien was.

Groetjes!

Der kriegt es doch nicht gebacken. :wink:

Ich habe „ovenwagen“ gefunden. Ein Bakwagen ist in den Niederlanden ein Kastenwagen

Klopt, @Nicolas , maar als je de advertentie bekijkt, lijkt het, dat het woord ook voor de ovens in gebruik is. Misschien is het handig op allebei wooren te zoeken.

Heb je nu iets kunnen vinden @Schlumpi79 ?

Jawel, maar niet op het internet, maar in een winkel…

1 „Gefällt mir“

Hat schon mal jemand daran gedacht, daß es sich vielleicht um Backwaren handeln könnte. Dann wäre das “Gebak van de warme Bakker”.

Ich habe mich nicht verschrieben, sondern meine wirklich einen BackWAGEN…

Eigenlijk is het thema “bakwagen” allang opgelost en komen er nu alleen nog maar woordspelingen die er niet meer toe doen.
Normaliter hou ik me er buiten, maar omdat ik nu op vakantie ben zeg ik er wat van. :face_with_raised_eyebrow: