Helga's oefening 2

Ik heb eine nieuwe kat. Hij is swart en wit. Ik heb hem uit de dierenasiel gehalt. Het is ein mannetje. Hij heet Milow. Hij is drie jaar en heel ardel. Hij werd vor enige tujdt door een auto aan voet gewond en moest opereet werden. Hij werd gewond gevonden en het dierenarts gebracht en daarna in dat dierenasiel gebracht. Nu woont hij bij ons.

2 „Gefällt mir“

Zal ik jouw tekst zo even nakijken?

Ik heb eine een nieuwe kat. Hij is swart zwart en wit. Ik heb hem uit de het dierenasiel gehalt gehaald. Het is ein een mannetje. Hij heet Milow. Hij is drie jaar en heel ardel aardig.

Hij werd vor enige tujdt door een auto aan voet gewond en moest opereet werden.
Hij werd enige tijd geleden door een auto aangereden. Hij was aan zijn voet / poot gewond en moest geopereerd worden.

Hij werd gewond gevonden en het naar de dierenarts gebracht en daarna in dat dierenasiel ondergebracht. Nu woont hij bij ons.

3 „Gefällt mir“

Dank je wel voor het nakijken, Kitty. Een kleine tip nog:

Katten :cat: zou ik eerder lief noemen dan aardig.

3 „Gefällt mir“

Hallo Kitty,
Ik vind het hartstikke leuk, dat je mijn fouten verbetert heeft.
Bedankt , ik wens je nog een fijne avond.
Helga
(Ich finde es ganz toll, das du meine Fehler verbessert hast.
Danke schön, ich wünsche dir noch einen schönen Abend)

Ich bin mir nicht ganz sicher, ob es verbetert heeft oder heeft verbetert

1 „Gefällt mir“

… verbeterd hebt. Omgedraaid mag ook, maar dat lijkt dan wel weer makkelijker dan het is. Het wordt dan heb verbeterd :wink:

Jij hebt … of …heb jij

1 „Gefällt mir“

Dat begrijp ik even niet @Peter1.

dat weet ik (ken ik) maar in de zin van @leo staat je (jij) niet achter het werkwoord (dus geen inversie ).
Ik zou gewoon zeggen:

Anders natuurlijk als je zegt: Heb je mijn fouten verbeterd?
Heb ik dat nu mis?

Groetjes,

Rike

1 „Gefällt mir“

Es war meine Antwort auf dieser Frage.

Ja dat weet ik Peter, maar :

Maar dat kan niet dacht ik: Ik vind het hartstikke leuk dat je mijn fouten heb verbeterd
Dat moet toch gewoon …_dat je mijn fouten hebt verbeterd _ zijn of niet?

2 „Gefällt mir“

Dat klopt.

1 „Gefällt mir“

Danke für die Rückfrage und Klarstellung Rike! (Hoffentlich war der kleine Exkurs für dich, @leo, nicht zu verwirrend :slight_smile:)

1 „Gefällt mir“