Hallokes

Hallokes, ik ben Gerd en kom uit Duitsland.

Vreemde talen en in vreemde talen te schrijven is mijn hobby. Ik heb les op een Volkshochschule (A2-cursus) vlakbij Keulen. Tijdens ik schrijf luister ik naar de radio. Meestal luister ik naar VRT.be omdat ik het Vlaamse een beetje beter kan verstaan dan het “correcte” Nederlands. Ik meen daarmee de uitspraak. Het G vind ik echt moeilijk bijv. . Moeilijk vind ik ook de worden met DE of HET. Wanneer is het een DE-woord of een HET-woord? Maar – de voorzetsels zijn mijn dood…

Bovendien hou ik van de Noorse taal. Momenteel schrijf ik een misdaadroman in het Noors. Omdat ik (absoluut) gek ben, verzoek ik bladzijde voor bladzijde de krimi in het Nederlands te vertalen. Zoals ik al zei – het is mijn hobby…

Nu moet ik efkes een woord van dank zeggen. Dank aan mijn lerares Nederlands en mijn medecursisten, dank vooruit aan jullie voor een aangename conversatie en vooral hartelijke dank aan Alex en Ralf voor het buurtaal-forum.

Voor het overige is het Nederlands een echt mooie buurtaal :wink:

Salukkes
Gerd

4 „Gefällt mir“

Ha Gerd, hartelijk welkom! Leuk dat je zo’n talenfan bent. En wat spannend dat je een boek schrijft.

Dein Niederländisch ist schon richtig gut, finde ich.

Ik hoop het niet … Is het echt zo erg? :wink:

Van harte welkom op het forum, Gerd. Ik merk aan je schrijfstijl dat je meestal naar de VRT luistert. Van ons krijg je dan wat Nederlandse invloeden mee, als je het niet erg vindt :smiley:
Heel veel plezier, en voor nu een fijne avond!
Groeten,
Ralf (Bosschenaar in Aken)

1 „Gefällt mir“

Hartelijk bedankt, Ralf.
Ik ben niet bang voor de Nederlandse invloeden. Allee, doe maar voort :wink:

Groetjes uit Neunkirchen-Seelscheid

2 „Gefällt mir“

Hallo Gerd,

Ik moest een beetje glimlachen om je titel - die klinkt inderdaad een beetje Vlaams! Ik verwachtte dus ook dat dit topic door iemand uit Vlaanderen geschreven zou zijn, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Grappig dat je het Vlaams makkelijker begrijpt, dat kan ik me ergens goed voorstellen. Je Nederlands is in ieder geval echt goed, ik ben onder de indruk!

Groetjes!

2 „Gefällt mir“

Hartelijk bedankt, Maartje.

Nederlands of Vlaams … ik ben nu eenmaal een Europeaan :smiley:

Groetjes

1 „Gefällt mir“