Hallo uit Groningen

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier :slight_smile: Ik ben Duitse, maar studeer sinds september 2018 in Groningen. Toen ben ik ook begonnen met nederlands. Ik heb een beetje zelfstudie gedaan en ben lid van een vereniging gewoorden. Daardoor kan ik een beetje Nederlands spreken, maar schrijven doe ik niet zo vaak dus dat moet ik nog oefenen. Verder heb ik moeite met Grammatica en zinsbouw omdat ik gewoon “duits” denk.

6 „Gefällt mir“

Welkom Ann en heel veel plezier! Er zijn hier ruim voldoende mogeljkheiden te oefenen. Dus het moet wel lukken :slightly_smiling_face:

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hoi Ann!

Leuk dat je ons hebt gevonden. Welkom op het forum. Wat ik graag zou willen weten: wat studeer je in Groningen? En hoe werkt dat als je nog niet zo goed bent in de Nederlandse taal?

Groetjes
Freyja

1 „Gefällt mir“

Hoi Freyja

Ik studeer Psychologie :slight_smile: In Groningen (en andere nederlandse steden) zijn heel veel bacheloropleidingen inmiddels in Engels. In Psychologie hebben we zoweel een nederlandse als ook en engelstalige opleiding. En soms zijn er opleidingen die alleen in engels zijn (zoals kunstmatige Intelligentie, wat een vriendin van mij studeert). Ik doe de engelse opleiding, dus mijn lessen, tentamens enzo zijn in het engels

1 „Gefällt mir“

Bedankt :slight_smile:

Hartelijk welkom! Geoetjes uit Oldenburg !

1 „Gefällt mir“

Hoi Ann,

Van harte welkom op het forum.

Om je te helpen, geef ik je alvast wat tips:

  • geworden (niet: gewoorden)
  • zijn … inmiddels in het Engels (dus met “het”)
  • zowel (niet: zoweel)

In ieder geval mijn complimenten, je schrijft al behoorlijk goed zeg.

Succes, hartelijke groeten,

Ralf

Ik vind ook dat het met schrijven al heel goed gaat! Zeker omdat je nog niet lang in Nederland woont.

Oh ik denk hier is een verwisseling. Ik
ben niet nieuw maar Ann is :wink:

1 „Gefällt mir“

Bedankt :slight_smile:

Bedankt voor je tips :slight_smile:

1 „Gefällt mir“