Hallo, ik ben Hans uit Someren

Hallo, ik ben Hans uit Someren in Nederland. Ik ben 60 jaar. Ik vind het leuk om jou te helpen met Nederlands. Zelf wil ik graag beter Duits leren. Ik versta Duits goed, spreken en vooral schrijven is moeilijker.
Op school was ik slecht in Duits (gramatika), maar ik heb altijd naar de Duitse tv zenders gekeken. Toen ik jong was hadden we maar 5 tv zenders. 2 Nederlandse en 3 Duitse zenders.

9 „Gefällt mir“

Hoi Hans,

Welkom op het forum. Leuk dat je wil meedoen. Er zijn hier veel mogelijkheden te oefenen. Ik ben zeker jij zult ons Duitsers kunnen helpen met de Nederlandse taal en we zullen je helpen met de Duitse grammatica. :wink:

Groetjes
Freyja

Hoi Hans,
Welkom op het forum. Er staan in de diverse thema’s al heel veel interessante weetjes. Leuk om in rond te neuzen. Fijn dat je ook mee wilt helpen met het Nederlands. Nederlanders zijn hier in de minderheid. Je zult merken dat als je kleine stukjes in het Duits schrijft die ‘vanzelf’ verbeterd worden. Als je nog vragen hebt, gewoon stellen. Veel plezier hier.
Groeten uit Delft,
Peter

Hallo Hans,

dann herzlich willkommen hier bei uns! Wir lernen voneinander, da solltest Du schon bald besser schreiben können. Sprechen geht natürlich in so einem Forum nicht so gut, aber vielleicht findest Du ja einen Tandempartner zum Üben.

Groetjes
Gabi

Beste naamgenoot, ook van mij een kort welkomswoord.
Jij komt mooi op tijd, want de feestdagen komen er aan en dan kan ik iets op de achtergrond gaan.
De forumleden zien dan een andere Hans en dan word ik niet zo gemist. :wink:
Succes hier, het is een leuk groepje mensen met wie je te maken hebt.

2 „Gefällt mir“

Herzlich willkommen, Hans!
Ich bin auch neu hier und bin begeistert, wie freundlich und humorvoll die Leute hier im Forum sind. Es macht viel Spaß- wenn man aktiv mitmacht!!

Herzliche Grüße von Claudia

Hoi Hans, ik Ben Claudia mit Duisburg. Ik versta Niederlande goed maar spreken ist een problem.
Ik ben Ook nieuw hier.

Groetjes Claudia

Leuk, dat je je nu toch even voorstelt @Hans1959. :wave:

Viel Spaß hier im Forum.
Wenn Du Fragen hast, dann wirst Du hier immer jemanden finden, der Rat weiß.

Liebe Grüße,
Rike

1 „Gefällt mir“

Hallo Hans,
herzlich willkommen hier bei uns. Ich finde schön zu sehen, dass du besser deutsch lernen möchtest, während ich mit meinem niederländisch noch ganz am Anfang stehe. Ich freue mich, wenn ich dir bei Gelegenheit mal helfen kann.
Viele Grüsse Anja